מעיין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי "
מ (החלפת טקסט – "אדה"ז" ב־"אדמו"ר הזקן")
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
שורה 48: שורה 48:
מה שאין כן בפנימיות התורה – העיקר הוא חזרת ושמירת דברי [[הרב]]<REF>כדברי [[אדמו"ר הריי"צ]], ראה [[ספר המאמרים]] תש"ח ע' 296. [[ספר השיחות]] [[תש"ח]] ע' 263.</REF>, ולא לחדש חידושים, אלא שבדברי הרב גופא צריכה להיות שקלא וטריא, כדי להבינם על בוריים ולעומקם.
מה שאין כן בפנימיות התורה – העיקר הוא חזרת ושמירת דברי [[הרב]]<REF>כדברי [[אדמו"ר הריי"צ]], ראה [[ספר המאמרים]] תש"ח ע' 296. [[ספר השיחות]] [[תש"ח]] ע' 263.</REF>, ולא לחדש חידושים, אלא שבדברי הרב גופא צריכה להיות שקלא וטריא, כדי להבינם על בוריים ולעומקם.


ונמצא, שפנימיות התורה היא בדוגמת המעיין, שכאשר המים נמצאים בתוך המעיין אינם מציאות בפני עצמם, כי אם המעיין עצמו, ומטהר בכל שהוא, היינו, שאינו צריך להוסיף ולחדש דבר, כי אם, ליקח את ה"כל שהוא" לעמקו ולאמיתתו, ע"י היגיעה בו;
ונמצא, שפנימיות התורה היא בדוגמת המעיין, שכאשר המים נמצאים בתוך המעיין אינם מציאות בפני עצמם, כי אם המעיין עצמו, ומטהר בכל שהוא, היינו, שאינו צריך להוסיף ולחדש דבר, כי אם, ליקח את ה"כל שהוא" לעמקו ולאמיתתו, על ידי היגיעה בו;


== זוחלין דווקא ==
== זוחלין דווקא ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט