ניגון כמופת הייתי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
מתוך פי' המלבי"ם: כמופת הייתי לרבים - רבים חשבו אותי כדבר מופת ופלא, שגבורתי והצלחתי אינה דבר טבעי רק מופת ופלא, ואתה מחסי עז ימלא פי תהלתך - אולם פי היה מלא תהלתך שכחי אינו מעצמי רק שאתה מחסי עז, ולא יחסתי שום תהלה אל עצמי רק שהיה פי מלא רק מתהלתך, כי יחסתי הכל אליך"!
מתוך פי' המלבי"ם: כמופת הייתי לרבים - רבים חשבו אותי כדבר מופת ופלא, שגבורתי והצלחתי אינה דבר טבעי רק מופת ופלא, ואתה מחסי עז ימלא פי תהלתך - אולם פי היה מלא תהלתך שכחי אינו מעצמי רק שאתה מחסי עז, ולא יחסתי שום תהלה אל עצמי רק שהיה פי מלא רק מתהלתך, כי יחסתי הכל אליך"!


דוד המלך שופך את נפשו לה' בתפילה נוראה על שונאיו - היאך הם רוצים להרגו ואמרו עליו שהוא חייב מיתה, ובינתים מזכיר דוד המלך את חסדי ה' עמו - איך הוא אות ומופת לרבים לאחר כל הניסים שקרו לו וה' הוא התוקף ומקור הבטחון שלו.
דוד המלך שופך את נפשו לה' בתפילה נוראה על שונאיו - היאך הם רוצים להרגו ואמרו עליו שהוא חייב מיתה, ובינתים מזכיר דוד המלך את חסדי ה' עמו - איך הוא אות ומופת לרבים לאחר כל הניסים שקרו לו וה' הוא המחסה ומגן התקיף והחזק שלו.


הניגון כְּמוֹפֵת הָיִיתִי הינו במקור מנגינה עליזה ושמחה שמביעה אומץ, תקווה ושמחת הנפש והיא מושרת על הפיוט "כאוהל הנמתח" הנאמר ביום כיפור. מחבר הניגון הוא חסיד ובעל תשובה בשם החזן ר' יחיאל היילפרין הידוע גם בכינוי "יחיאל דער משולח*" (כך היה מכונה בפי כל, בפרט באותם מקומות שאליהם הגיע כ"משולח" חב"די העוסק באיסוף תרומות עבור ישיבת 'תומכי תמימים' בליובאוויטש).
הניגון כְּמוֹפֵת הָיִיתִי הינו במקור מנגינה עליזה ושמחה שמביעה אומץ, תקווה ושמחת הנפש והיא מושרת על הפיוט "כאוהל הנמתח" הנאמר ביום כיפור. מחבר הניגון הוא חסיד ובעל תשובה בשם החזן ר' יחיאל היילפרין הידוע גם בכינוי "יחיאל דער משולח*" (כך היה מכונה בפי כל, בפרט באותם מקומות שאליהם הגיע כ"משולח" חב"די העוסק באיסוף תרומות עבור ישיבת 'תומכי תמימים' בליובאוויטש).
108

עריכות

תפריט ניווט