7,986
עריכות
(דף חדש: כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת הנפש היא כרפואת הגוף. לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: א…) |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת ה[[נפש]] היא כרפואת ה[[גוף]]. | כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת ה[[נפש]] היא כרפואת ה[[גוף]]. | ||
לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע ה[[חינוך]] או רוע הסביבה בא לרגילות רעות. | לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו [[גאוה]], [[שקר]] וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע ה[[חינוך]] או רוע הסביבה בא לרגילות רעות. | ||
עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע. אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ו סיון|ט"ו סיון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ז סיון|י"ז סיון]]}}[[קטגוריה:היום יום|ח]]</noinclude> | עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע. אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ו סיון|ט"ו סיון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ז סיון|י"ז סיון]]}}[[קטגוריה:היום יום|ח]]</noinclude> |