אליהו שמואל שמרלר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (קטג)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''הרב אליהו שמרלר''' הוא ראש ישיבת צאנז, מחבר הספר "דברי אליהו", ואיש אמונו של האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה מצאנז קלויזנבורג זצ"ל.  
'''הרב אליהו שמרלר''' הוא ראש ישיבות [[צאנז]] ב[[ארץ הקודש]], זקן ראשי הישיבות החסידיות וחבר נשיאות [[מפעל הש"ס]]. היה איש אמונו של האדמו"ר רבי [[יקותיאל יהודה הלברשטאם]] מצאנז.


היה מהרבנים הראשונים שחתמו על הפסק דין כי הרבי הוא מלך המשיח.
הוא מחברה של סדרת ספרי השיעורים 'דברי אליהו', עליה זכה לקבל את ברכת [[הרבי]].


בשנת [[תשנ"ו]] הגיע הרב לביקור בצפת, "החלטנו אז כי כדאי לנצל את ההזדמנות", מספר הרב ליפש, "גיבשנו משלחת שכללה את הרב [[משה אשכנזי]], וחלק מצוות ישיבת [[חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת]], וקבענו עמו פגישה. במהלך השיחה עמו, צטטנו קטעים משיחת שבת פרשת משפטים [[תשנ"ב]], אך הסתבר כי הוא הכיר את השיחה היטב, וזכר אותה בעל פה... התברר לנו כי הוא בקי בשיחות בכלל.  
בקיץ [[תשנ"ו]] חתם על [[פסק דין שהרבי מלך המשיח]], לאחר פגישה עם משלחת רבנים בראשות הרב [[משה אשכנזי]], שכללה עיון בשיחת שבת [[פרשת משפטים]] [[תשנ"ב]]. הוא ובני משפחתו, הבנים והחתנים מאמינים כי [[הרבי]] הוא [[מלך המשיח]] <REF>[http://www.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=1097 שבועון בית משיח 451, עדות הרב [[יצחק ליפש]]]</REF>.


הוא סיפר למשלחת כי שלח פעם ספר לרבי, והספר הגיע בערב [[תשעה באב]].  במוצאי תשעה באב זכה לקבל את מענה קודשו בדבר הספר: "נתקבל ספרו ערב יום שנולד [[מלך המשיח]]"...
הרב שמרלר מכהן כנשיא מפעל '[[שערי הוראה]]', המקיים מבצע לימוד שנתי בכל הישיבות החרדיות ב[[ארץ הקודש]] ללימוד [[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]].
 
הוא כמובן שמח לחתום על פסק הדין. כך מספר הרב ליפש.
 
עוד מספר הרב ליפש: בהזדמנות מסויימת סיפר לי אחד מבני משפחתו, כי במשפחתם מאמינים כולם, הבנים והחתנים, כי הרבי הוא [[מלך המשיח]]!...<REF>[http://www.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=1097 שבועון בית משיח 451]</REF>
 
הרב שמרלר משמש גם כראש מוסדות [[שערי הוראה]], שמטרתה להנחיל לבחורי הישיבות וילדי הת"ת את לימוד ההלכה, על ידי [[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]]. במפעל מתקיימים בחינוך כסדרם, ומחולקים מלגות בסכומים גדולים.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
12,624

עריכות

תפריט ניווט