חב"דפדיה:פארבריינגען: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
מ (←‏הרבי מסדר קידושין: לאחרי בירור)
שורה 73: שורה 73:
== ההתוועדות המרכזית - כ"ח ניסן ==
== ההתוועדות המרכזית - כ"ח ניסן ==


[[נשמה|לע"נ]] [[חסיד|הרה"ח]] [[תמים|הרה"ת]], [[התקשרות|מקושר]] [[לב|בלב]] [[נפש|ונפש]] [[אבא|לאבינו]] [[נשיא הדור|רוענו]] - [[קדוש|הוד כבוד קדושת]] [[רבי|אדוננו מורנו ורבינו]] [[מלך המשיח]] [[חיים נצחיים במלך המשיח|לעולם ועד]], [[משפיע|המשפיע]] [[אהבה רבה|אהוב נפשנו]], [[רב|הרב]] [[יצחק שפרינגר|'''יצחק''' בן '''חיים''' ע"ה '''שפרינגער''']].
{{יישור טקסט|מרכז|[[נשמה|לע"נ]] [[חסיד|הרה"ח]] [[תמים|הרה"ת]], [[התקשרות|מקושר]] [[לב|בלב]] [[נפש|ונפש]] [[אבא|לאבינו]] [[נשיא הדור|רוענו]] - [[קדוש|הוד כבוד קדושת]] [[רבי|אדוננו מורנו ורבינו]] [[מלך המשיח]] [[חיים נצחיים במלך המשיח|לעולם ועד]], [[משפיע|המשפיע]] [[אהבה רבה|אהוב נפשנו]], [[רב|הרב]] [[יצחק שפרינגר|'''יצחק''' בן '''חיים''' ע"ה '''שפרינגער''']].}}


ביום רביעי האחרון לחיותו בעלמא דין, אמר ל'משמש בקודש', הת' יעקב גרינברג, שברצונו להתוועד ב[[כ"ח ניסן]]. ומכיוון שדברי צדיק לא יפלו ריקם, מוכרח הדבר שברגע זה הוא יושב ומתוועד עם תלמידי התמימים. אץ רץ אני להתוועדות קודש, וכשאחזור - נספר את אשר קרה.
ביום רביעי האחרון לחיותו בעלמא דין, אמר ל'משמש בקודש', הת' יעקב גרינברג, שברצונו להתוועד ב[[כ"ח ניסן]]. ומכיוון שדברי צדיק לא יפלו ריקם, מוכרח הדבר שברגע זה הוא יושב ומתוועד עם תלמידי התמימים. אץ רץ אני להתוועדות קודש, וכשאחזור - נספר את אשר קרה.
שורה 104: שורה 104:


==== השליחות בבולטימור ====
==== השליחות בבולטימור ====
'''(מפי השמועה'''
'''(מפי השמועה)'''


הייתה תקופה שאיצ'ה היה שליח בבולטימור ועשה שם הרבה בעלי תשובה. אך היה חי בדחקות גדולה, ולא התלונן לאף אחד. חסידים שראו את המצב, שהגיע לרעב של ממש כתבו לרב'ה, והרב'ה הורה לו לעבור לקראון הייטס להיות משפיע ומשגיח בישיבה.''')'''
הייתה תקופה שאיצ'ה היה שליח בבולטימור ועשה שם הרבה בעלי תשובה. אך היה חי בדחקות גדולה, ולא התלונן לאף אחד. חסידים שראו את המצב, שהגיע לרעב של ממש כתבו לרב'ה, והרב'ה הורה לו לעבור לקראון הייטס להיות משפיע ומשגיח בישיבה.''')'''
שורה 114: שורה 114:


==== אחרי ג' תמוז ====
==== אחרי ג' תמוז ====
כמפורסם, איצ'ה היה משיחיסט לא קטן, ואפשר לומר מוקצן גדול. אחרי ג' תמוז איצ'ה פרסם בעיתונים מודעות גדולות ש"יעקב אבינו לא מת". באחד הפעמים שהלך בקינגסטון (עם הרב גאלאמב) עבר אחד מחשובי אנ"ש והחל לצעוק עליו שהוא עושה חילול השם, ושיפסיק עם זה. איצ'ה סימן לעברו תנועת ביטול והמשיך הלאה. כמפורסם, באותה תקופה איצ'ה הוטרד רבות מגורמים שונים ואף קיבל איומים.
כמפורסם, איצ'ה היה משיחיסט לא קטן, ואפשר לומר מוקצן גדול. אחרי ג' תמוז איצ'ה פרסם בעיתונים מודעות גדולות ש"יעקב אבינו לא מת". באחד הפעמים שהלך בקינגסטון (עם הרב גאלאמב) עבר לידו [[משה קוטלרסקי]] והחל לצעוק עליו שהוא עושה חילול השם, ושיפסיק עם זה. איצ'ה סימן לעברו תנועת ביטול והמשיך הלאה. כמפורסם, באותה תקופה איצ'ה הוטרד רבות מגורמים שונים ואף קיבל איומים.


כחלק מהפרסום, באחד הפעמים פרסם באוטובוסים בוושינגטון מודעות כנ"ל, ושם טוב התקשר אליו לצעוק שהוא עושה חילול השם ומרחיק יהודים מליובאוויטש. לא זוכר מה איצ'ה ענה לו, אבל זה היה משהו טוב...
כחלק מהפרסום, באחד הפעמים פרסם באוטובוסים בוושינגטון מודעות כנ"ל, ושם טוב התקשר אליו לצעוק שהוא עושה חילול השם ומרחיק יהודים מליובאוויטש. לא זוכר מה איצ'ה ענה לו, אבל זה היה משהו טוב...

תפריט ניווט