27,062
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) (תיקון קישורים) |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
||
(8 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[ | [[איוב]] אמר (כח, יב): "'''וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא'''". בפשוטו של מקרא זו שאלה רטורית שבאה בהמשך למשל בתחילת הפרק "כִּי יֵשׁ לַכֶּסֶף מוֹצָא וּמָקוֹם לַזָּהָב יָזֹקּוּ". כלומר, בניגוד לכסף וזהב ושאר הדברים הגשמיים שיש להם מקור ממנו הם באים, הרי החכמה מאין תמצא?! אין לה מקור ממנה ניתן לדלות אותה. | ||
בתקוני זהר מפרש את הפסוק לא בסימן שאלה אלא ב[[טעמים#אתנחתא|אתנחתא]]. כלומר שמקורה של החכמה הוא מן האין. והטעם, כי [[ספירת החכמה]] היא הספירה הראשונה מעשרת הספירות שנאצלו מהאור אין סוף ובהם ברא העולם. כיון שכך הופעתה היא בדרך חידוש. | |||
דהיינו, החכמה נבראה בדרך של [[יש מאין]], היש הוא [[עולם האצילות]] ותחילתו בחכמה. והאין הוא ה[[כתר]] שנעלה ממנו ובו נמצא כח הבריאה. | דהיינו, החכמה נבראה בדרך של [[יש מאין]], היש הוא [[עולם האצילות]] ותחילתו בחכמה. והאין הוא ה[[כתר]] שנעלה ממנו ובו נמצא כח הבריאה. | ||
שורה 17: | שורה 19: | ||
ב[[עולם האצילות]] [[אבא עילאה מקנן באצילות|מקננת]] [[ספירת החכמה]]. וכיון שכך, הוא בטל לאלקות. ולכן דווקא הוא יכול להיות [[כלי]] למציאות האלוקית שמתגלה בו באופן גלוי, ולא כבעולמות [[בי"ע]] ששם הוא [[אור של תולדה]]. | ב[[עולם האצילות]] [[אבא עילאה מקנן באצילות|מקננת]] [[ספירת החכמה]]. וכיון שכך, הוא בטל לאלקות. ולכן דווקא הוא יכול להיות [[כלי]] למציאות האלוקית שמתגלה בו באופן גלוי, ולא כבעולמות [[בי"ע]] ששם הוא [[אור של תולדה]]. | ||
בכל עולם ספירת החכמה נקראת היכל [[קודש הקדשים]] של עולם זה, כיון שבה מתלבשת האלוקות של העולם הנמשכת מהעולם שלפניו. וזאת (כנ"ל) מפני שהחכמה בטילה לעולם שלפניה. | בכל עולם [[ספירת החכמה]] נקראת היכל [[קודש הקדשים]] של עולם זה, כיון שבה מתלבשת האלוקות של העולם הנמשכת מהעולם שלפניו. וזאת (כנ"ל) מפני שהחכמה בטילה לעולם שלפניה. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ספירת החכמה]] | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] |