10,863
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (תיקונים קלים) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
דהיינו, החכמה נבראה בדרך של [[יש מאין]], היש הוא [[עולם האצילות]] ותחילתו בחכמה. והאין הוא ה[[כתר]] שנעלה ממנו ובו נמצא כח הבריאה. | דהיינו, החכמה נבראה בדרך של [[יש מאין]], היש הוא [[עולם האצילות]] ותחילתו בחכמה. והאין הוא ה[[כתר]] שנעלה ממנו ובו נמצא כח הבריאה. | ||
וכך מפרשת החסידות פסוק זה '''והחכמה, מאין''' דכתר '''תמצא'''. | וכך מפרשת תורת החסידות|החסידות]] פסוק זה: '''והחכמה, מאין''' דכתר '''תמצא'''. | ||
דרגת ה[[אין]] היא אחת | דרגת ה[[אין]] היא אחת מ[[אריך אנפין|שלושת הראשים שבאריך אנפין]]. | ||
==דרגת משה רבינו ובעבודה== | ==דרגת משה רבינו ובעבודה== | ||
ה[[גמרא]] ב[[מסכת סוטה]] אומרת{{הערה|דף יג, א.}} שכאשר [[הסתלק]] [[משה רבינו]] הספידו [[הקב"ה]] "'''והחכמה מאין תמצא'''". | |||
כלומר, החכמה היא | כלומר, החכמה היא ה[[תורה]], והיא נמצאת דווקא במשה רבינו כיון שהוא היה "[[עניו]] מכל האדם אשר על פני האדמה". | ||
כך זה גם ב[[עבודת ה']], שחכמת התורה נמצאת דווקא במי שבטל, ולכן ה[[הלכה]] הייתה בכל פעם עם [[דוד המלך]], כמו שכתוב בגמרא על הפסוק "והוי' עמו" - שהלכה כמותו בכל מקום. וזה היה מפני שדוד היה בטל ל[[אלוקות]]. | |||
==בעולמות== | ==בעולמות== | ||
ב[[עולם האצילות]] [[אבא עילאה מקנן באצילות|מקננת]] [[ספירת החכמה]]. וכיון שכך, הוא בטל לאלקות. ולכן | ב[[עולם האצילות]] [[אבא עילאה מקנן באצילות|מקננת]] [[ספירת החכמה]]. וכיון שכך, הוא בטל לאלקות. ולכן דווקא הוא יכול להיות [[כלי]] למציאות האלוקית שמתגלה בו באופן גלוי, ולא כבעולמות [[בי"ע]] ששם הוא [[אור של תולדה]]. | ||
בכל עולם ספירת החכמה נקראת [[היכל קודש הקדשים]] של עולם זה, כיון שבה מתלבשת האלוקות של העולם הנמשכת מהעולם שלפניו. וזאת (כנ"ל) מפני שהחכמה בטילה לעולם שלפניה. | בכל עולם ספירת החכמה נקראת [[היכל קודש הקדשים]] של עולם זה, כיון שבה מתלבשת האלוקות של העולם הנמשכת מהעולם שלפניו. וזאת (כנ"ל) מפני שהחכמה בטילה לעולם שלפניה. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |