7,986
עריכות
מ (←אהלי תורה כיום) |
(ניסוח) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:אהלי תורה 2.jpg|left|thumb|250px| | [[תמונה:אהלי תורה 2.jpg|left|thumb|250px|הבנין]] | ||
[[תמונה:סמל אוהלי תורה.JPG|left|thumb|250px|סמל המוסד]] | [[תמונה:סמל אוהלי תורה.JPG|left|thumb|250px|סמל המוסד]] | ||
רשת המוסדות '''אהלי תורה''' נוסדו בעקבות [[התוועדות]] שמחת תורה [[תשט"ו]] ב [[770]], בה הביע [[הרבי]] את רצונו שבמוסדות החינוך החב"דיים ילמדו על טהרת הקודש, ללא לימודי חול. | רשת המוסדות '''אהלי תורה''' נוסדו בעקבות [[התוועדות]] שמחת תורה [[תשט"ו]] ב [[770]], בה הביע [[הרבי]] את רצונו שבמוסדות החינוך החב"דיים ילמדו על טהרת הקודש, ללא לימודי חול. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
לאהלי תורה גם אולם אירועים המשמש לעריכת חתונות בסמיכות ל[[בית חיינו]], וגם פנימיה לבחורים. | לאהלי תורה גם אולם אירועים המשמש לעריכת חתונות בסמיכות ל[[בית חיינו]], וגם פנימיה לבחורים. | ||
לצד אהלי תורה פועלים בשכונה מספר מוסדות חינוך נוספים, בהם ה[[ליובאוויטשער ישיבה]] | לצד אהלי תורה פועלים בשכונה מספר מוסדות חינוך נוספים, בהם ה[[ליובאוויטשער ישיבה]] ובית הספר [[אור מנחם]] | ||
[[קטגוריה:תלמודי תורה ובתי ספר בנים]] [[קטגוריה:ישיבות חב"ד ארצות הברית|א]] | [[קטגוריה:תלמודי תורה ובתי ספר בנים]] [[קטגוריה:ישיבות חב"ד ארצות הברית|א]] | ||
==הסטוריית אהלי תורה== | ==הסטוריית אהלי תורה== | ||
אהלי התורה התחיל עם רק שלושה תלמידים, | אהלי התורה התחיל עם רק שלושה תלמידים, משהתרבו התלמידים מסיימי כיתה ח' באהלי תורה, החל המוסד לפעול לפתיחת ישיבה קטנה, דבר שנשלת בשנת [[תשכ"ד]]. בהמשך לכך, הוקמה בשנת [[תש"ל]] ישיבה גדולה, שזכתה אף להכרה ממשלתית מטעם מדינת ניו יורק, כחלק מתוכנית AARTS היוקרתית. | ||
משנפתחה הישיבה הגדולה, הגיע מוסד החינוך 'אהלי תורה' לשיאו, והפך למוסד כולל המספק את צרכי החינוך של תושבי שכונת [קראון הייטס]] החל מגיל הינקות ועד לסיום מסלול הלימודים. למעשה, בשלב זה הפך 'אהלי התורה' למוסד החינוך המרכזי שחינך תחת ידיו את המנהיגים של הדור השביעי, כאשר רובם של אלפי השלוחים הפזורים ברחבי העולם התחנכו במוסד זה. | |||
למרות גודלו העצום, אהלי התורה ממשיכה לשמור על המסורת המקורית של עבודה עם הצרכים האישיים של כל תלמיד יחיד. | למרות גודלו העצום, אהלי התורה ממשיכה לשמור על המסורת המקורית של עבודה עם הצרכים האישיים של כל תלמיד יחיד. |