גדרו ההלכתי של הרבי כמלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ב[[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק דין]] שהוגש לרבי ב[[תשנ"ב]] על כך שהוא [[מלך המשיח]] נכתב שהרבי הוא ב[[חזקת משיח]].
ב[[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק דין]] שהוגש לרבי ב[[תשנ"ב]] על כך שהוא [[מלך המשיח]] נכתב שהרבי הוא ב[[חזקת משיח]].


גדר זה הוא לפי שהרבי נמצא מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם מביא לזהותו של מלך המשיח [[[יעמוד מלך מבית דוד]]; [[הוגה בתורה]]; [[עוסק במצוות כדוד אביו]]; [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה|יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה]]; [[ילחם מלחמות ה']]].
גדר זה הוא לפי שהרבי נמצא מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם מביא לזהותו של מלך המשיח ([[יעמוד מלך מבית דוד]]; [[הוגה בתורה]]; [[עוסק במצוות כדוד אביו]]; [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה|יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה]]; [[ילחם מלחמות ה']]).


אמנם, לפי גדר זה נמצא שאין זה דבר ברור ומוחלט שדור זה יהיה זכאי ודוקא הרבי יגאל את עם ישראל, שהרי [[בר כוזיבא]] (למרות שהיה צדיק באמת וראוי להיות משיח, ורק הדור לא היה זכאי) היה ב[[חזקת משיח]] אך לא גאל בפועל את עם ישראל.
אמנם, לפי גדר זה נמצא שאין זה דבר ברור ומוחלט שדור זה יהיה זכאי ודוקא הרבי יגאל את עם ישראל, שהרי [[בר כוזיבא]] (למרות שהיה צדיק באמת וראוי להיות משיח, ורק הדור לא היה זכאי) היה ב[[חזקת משיח]] אך לא גאל בפועל את עם ישראל.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט