משתמש:שלום/יעמוד מלך מבית דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
איחוד
אין תקציר עריכה
(איחוד)
שורה 76: שורה 76:
ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה".
ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה".


==ראו גם==
==מלך מבית דוד בזמן הגלות==
ברמב"ם בהלכות מלכים נפסק: "כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות, והרי
המלכות לו ולבניו הזכרים עד עולם, שנאמר כסאך יהיה נכון עד עולם".


*[[מלך מבית דוד בזמן הגלות]]
ומאז, דור אחר דור עמד לישראל מלך מבית דוד שירש את המלכות
מאבותיו.
 
גם על זמן הגלות נאמר "אחת נשבעתי בקדשי אם לדוד אכזב זרעו לעולם
יהיה וכסאו כשמש נגדי". כך גם אנו אומרים "בשם קדשך נשבעת לו שלא
יכבה נרו לעולם ועד" - תמיד יש נצר לבית דוד הראוי למלוכה.
 
וכך אמרו חכמינו "בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות
משיח לישראל". אותו אחד ממשיך את מלכות דוד הנצחית, אלא שירושת
המלכות הנמצאת אצלו לא חייבת לבא לידי מימוש במלוכה על עם. הוא מלך
בפוטנציאל ואיננו מלך בפועל.
 
ואכן, כשהרמב"ם מתאר את סדר התגלותו של [[מלך המשיח]], הוא פותח
במילים "[[יעמוד מלך מבית דוד]]", כלומר שעוד לפני שהמשיח מתחיל
בפעולותיו הוא כבר מתואר כ'מלך'. מכיון שהינו מבית דוד, והוא מלך מבטן
ומלידה.


== קישורים חיצונים ==
== קישורים חיצונים ==

תפריט ניווט