מסכת יבמות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  5 במאי 2011
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
נושא המסכת הוא בעניני מצוות יבום וחליצה, ובדיני נישואי נשים שעקבות בעליהן אבדו.  
נושא המסכת הוא בעניני מצוות יבום וחליצה, ובדיני נישואי נשים שעקבות בעליהן אבדו.  


המשנה גם עוסקת בדינים הפרטיים של דין ייבום. ביניהם: '''מאמר יבמין''', שהם כעין [[קידושין]], המיוחדין ל[[יבמה]]. אופן קידושין אלו: נותן לה שווה כסף, ואומר לה: הרי את מקודשת לי במאמר יבמין<REF>[[רש”י]] [[יבמות]] נב, א.</REF>. לפי [[בית שמאי]]<REF>יבמות כט א.</REF> מאמר הינו קידושין גמורים, ל[[רש”י]] מדרבנן, ולתוספות<REF>שם ד”ה ב”ש.</REF> מדאורייתא. ולפי [[בית הלל]], קידושין אלו אינם גמורים, אלא תקנת חכמים שיקדשו אשה לפני היבום, כדי שלא יהיה היבום באופן תרוץ - של ביאה ללא קידושין ויחוד לפני כן.
המשנה גם עוסקת בדינים הפרטיים של דין ייבום. ביניהם: '''מאמר יבמין''', שהם כעין [[קידושין]], המיוחדין ל[[יבמה]]. אופן קידושין אלו: נותן לה שווה כסף, ואומר לה: הרי את מקודשת לי במאמר יבמין<REF>[[רש"י]] [[יבמות]] נב, א.</REF>. לפי [[בית שמאי]]<REF>יבמות כט א.</REF> מאמר הינו קידושין גמורים, ל[[רש”י]] מדרבנן, ולתוספות<REF>שם ד”ה ב”ש.</REF> מדאורייתא. ולפי [[בית הלל]], קידושין אלו אינם גמורים, אלא תקנת חכמים שיקדשו אשה לפני היבום, כדי שלא יהיה היבום באופן תרוץ - של ביאה ללא קידושין ויחוד לפני כן.


== חידושי רבותינו על המסכת ==
== חידושי רבותינו על המסכת ==
שורה 72: שורה 72:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{שס}}
{{שס}}
[[קטגוריה:ש”ס]]
[[קטגוריה:ש"ס]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט