מרדכי אליהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 122 בתים ,  7 באפריל 2011
שורה 29: שורה 29:
בעניני [[פסח]]: ביאור דברי [[חז"ל]] ש[[בני ישראל]] [[ברית מילה|מלו]] באותו הלילה של [[יציאת מצרים]] והרי מילה צריכה להיות ביום דוקא. אם שייך לומר שבני ישראל נימנו על הפסח של [[משה רבנו]]. ביאור דברי חז"ל על מה שאמר משה רבנו "כחצות". האם שייך לומר שבזמן יציאת מצרים כבר היתה [[קדושה]] ב[[ירושלים]]. איך בנה [[אברהם]] [[מזבח]] ב[[הר המוריה]] שהיה שייך אז לכנענים. ביאור נוסח ה[[הגדה]] של [[הרמב"ם]] "בבהילו יצאנו ממצרים". לעתיד לבוא "לא במנוסה תצאו". הפלא בכך שהיהודים ראו את כליו של המצרי בזמן של "וימש חושך". האם הגיע משה רבנו למדריגת שער הנו"ן. הפלאת הענין ש"עוללים ויונקים" ראו את ה[[שכינה]] ב[[קריעת ים סוף]]. הצורך בארגון "סדרים פומבים" בארץ ישראל".
בעניני [[פסח]]: ביאור דברי [[חז"ל]] ש[[בני ישראל]] [[ברית מילה|מלו]] באותו הלילה של [[יציאת מצרים]] והרי מילה צריכה להיות ביום דוקא. אם שייך לומר שבני ישראל נימנו על הפסח של [[משה רבנו]]. ביאור דברי חז"ל על מה שאמר משה רבנו "כחצות". האם שייך לומר שבזמן יציאת מצרים כבר היתה [[קדושה]] ב[[ירושלים]]. איך בנה [[אברהם]] [[מזבח]] ב[[הר המוריה]] שהיה שייך אז לכנענים. ביאור נוסח ה[[הגדה]] של [[הרמב"ם]] "בבהילו יצאנו ממצרים". לעתיד לבוא "לא במנוסה תצאו". הפלא בכך שהיהודים ראו את כליו של המצרי בזמן של "וימש חושך". האם הגיע משה רבנו למדריגת שער הנו"ן. הפלאת הענין ש"עוללים ויונקים" ראו את ה[[שכינה]] ב[[קריעת ים סוף]]. הצורך בארגון "סדרים פומבים" בארץ ישראל".


בעניינים כלליים: בקשר עם יום הולדתו של הרמב"ם בערב פסח, ביאר כ"ק אדמו"ר, אשר דברי [[הרא"ש]] ש"אין להורות מספר הרמב"ם" אינם שייכים לענין הלימוד היומי, כי אין זה "לימוד על מנת להורות", אלא בכדי להתאחד בלימוד כל ה[[תורה]] כולה. כן ביאר את הלשונות של "חכמה בינה ודעת" בתחילת ספר "יד החזקה" ובסופו.}}.
בעניינים כלליים: בקשר עם יום הולדתו של הרמב"ם בערב פסח, ביאר כ"ק אדמו"ר, אשר דברי [[הרא"ש]] ש"אין להורות מספר הרמב"ם" אינם שייכים לענין הלימוד היומי, כי אין זה "לימוד על מנת להורות", אלא בכדי להתאחד בלימוד כל ה[[תורה]] כולה. כן ביאר את הלשונות של "חכמה בינה ודעת" בתחילת ספר "יד החזקה" ובסופו.}}. בשנת [[תשמ"ז]] ביקרו שוב הרבנים הראשיים ב[[ארצות הברית]] ונכנסו ל[[יחידות]] אצל [[הרבי]]. ביום [[י"א באייר]] [[תשמ"ט]] נפגשו הרב אליהו והרב שפירא שוב עם הרבי, בין הדברים שוחחו על ענייני [[פסח שני]] ועל הוצאת פסק דין למען ביאת משיח{{הערה|עוד על הביקור ראו בראיון ל[[שבועון כפר חב"ד]] מ[[חודש סיוון]] שנת [[תשמ"ו]]. גיליון 244.}}.
 
בשנת [[תשמ"ז]] ביקרו שוב הרבנים ב[[ארצות הברית]] ושוב נכנסו ל[[יחידות]] אצל [[הרבי]].
 
ביום שלישי י"א [[אייר]] [[תשמ"ט]] נפגשו הרב אליהו והרב שפירא שוב עם הרבי, ודברו בדברי תורה, בין הדברים דיברו על ענייני [[פסח שני]] ועל הוצאת פסק דין למען ביאת משיח.


ביקורו{{הערה|1=[http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=56085 וידיאו מהתבטאות ה'שליט"א' ומעניינים נוספים בביקור].}} האחרון אצל הרבי היה  ביום ה' [[חשון]] [[תשנ"ב]]. בביקור זה אמר הרבי לרב אליהו את ההתבטאות המפורסמת כי "הגאולה נמצאת בפתח הדלת ורק מחכה לכל אחת מאיתנו שיסחוב אותה פנימה" והתייחס לרבי [[הריי"צ]] כ"שליט"א" (שיחיה לאורך ימים טובים ארוכים)!
ביקורו{{הערה|1=[http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=56085 וידיאו מהתבטאות ה'שליט"א' ומעניינים נוספים בביקור].}} האחרון אצל הרבי היה  ביום ה' [[חשון]] [[תשנ"ב]]. בביקור זה אמר הרבי לרב אליהו את ההתבטאות המפורסמת כי "הגאולה נמצאת בפתח הדלת ורק מחכה לכל אחת מאיתנו שיסחוב אותה פנימה" והתייחס לרבי [[הריי"צ]] כ"שליט"א" (שיחיה לאורך ימים טובים ארוכים)!

תפריט ניווט