שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור/מראי מקומות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קודש לנשיא הדור! יש רשות לערוך?--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 08:52, י"ט באב, ה'תש"ף 08:52, 9 באוגוסט 2020 (UTC)

עוד לא, כמפורש בראש הערך. הוספות והערות יתקבלו כאן בברכה. קודש לנשיא הדור! שחותם מחוץ לחשבונו - 18:43, כ"ג בכסלו, ה'תשפ"ה (24 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
יש הרבה חומר על השתלשלות המ"מ אצל הרבי. כמו"כ לגבי מאמרים שאין שייך בהם דבר בשם אומרו והסיפור עם המ"מ על המאמרים של אדמו"ר הריי"צ וג'ימי. כמדומני שגם מפתחות לכאורה הם דבר שקובע ודורש ערך בפני עצמו.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 13:05, י"ט באב, ה'תש"ף 13:05, 9 באוגוסט 2020 (UTC)
כפי שרואה הנך, עוד לא נגעתי בפיסקא אותה ברצונך להרחיב. המתן עד שאגיע אליה והוסף כיד ה' הטובה עליך. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 13:43, י"ט באב, ה'תש"ף.
בנוגע למאמרים כבר כתבתי את מה שאתה מציין, אם כי בקצרה וארחיב בעז"ה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 13:44, י"ט באב, ה'תש"ף.

הערות[עריכת קוד מקור]

  1. יש ברשימות על תניא, הערה של הרבי על ציון מ"מ רק במהדורה בתרא ולא במהדורה קמא.
  2. בש"ס, כמדומני שהדפים נקבעו לפי דפוס ונציה. צריך לבדוק שוב, תנסה בספרים כמו מאמר על הדפסת התלמוד או בהקדמה (של עוז והדר) לש"ס.

בברכה • כתית למאורבית הבד 14:12, י"ט באב, ה'תש"ף (9 באוג' למניינם), ימות המשיח 14:12, 9 באוגוסט 2020 (UTC)

כל הכבוד על הדף החשוב (הלואי שיעודד כתיבת מראי מקומות גם בחב"דפדיה...). מהערותיי הדלות:
  1. איני יודע אם הפיסקא "מאפיינים" היא אנציקלופדית, זה צ"ל דף הנחיות התלוי במשרד ההערות...
  2. בנוגע לתניא - מובאים ב' ענינים כסיבה למה אדה"ז לא הביא מ"מ. ומעיון במקור שציינת - אינו, זה רק סיבה מה ההיתר לדבר (שלא לומר בשם אומרו), אך מהי הסיבה שבחר לא לציין - מי ידע. ואולי כדאי לייחד פיסקא להיתר שלא לציין מ"מ.
  3. אגב, אולי כדאי לציין בקשר לזה לביאורים של הרבי במקומות היוצאים מן הכלל שבהם אדה"ז כן ציין מ"מ בתניא (למשל באגה"ת פ"א כמ"פ).
  4. בנוגע ללקו"ת לא הייתי עורך כך, אלא שהצ"צ ציין המון הגהות ומ"מ לכל מאמרי אדה"ז (וגם לנושאים נוספים, בחסידות ובכלל, כפי שנראה באוה"ת), וכחלק מזה גם למאמרי (תו"א ו)לקו"ת; אלא שרק בלקו"ת נודע הדבר לחסידים קודם ההדפסה, כמ"ש בהיום יום.
  5. לא יודע אם נכון לשלב את המהר"ש והרש"ב בהמשך אחד להצ"צ, כיון שלא קרב זה אל זה בסגנון המ"מ, כנראה בחוש. ובטח שלא היתה אצלם עבודה עיקרית לכתוב רשימות מ"מ כהצ"צ.
  6. יש כמה מקורות של הרבי ע"ז ובטח תמצא, ואם לא - אולי אעיר בהשלמת הערך. זכור לי כתי"ק שפורסם בשנים האחרונות בתשורה, שבו הרבי כותב על המכתב כללי-פרטי שנכללים בו הענינים שהרבי קאך בהם, "ובפרט בהמ"מ שבהם קאך איך זיך נאך מער". חיפשתיו ולא מצאתיו עכשיו.
בהצלחה רבה בערך החשוב, והרווי במ"מ -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:43, כ"א באב ה'תש"ף
יישר כח.
אין מחמאה יותר גדולה מאשר הערות בונות ומחכימות לערך שרק בבניה - מהרבנים החשובים, וחשיבות מיוחדת להוספה באור ובשפיות בימים טרופים וטרופיים כהימים האלו.
תשובות כלליות: הערך כרגע לא מסודר בכלל, ואני מחכה לרגע בו אוכל לסדרו בכובד ראש, ומכאן הסיבה לכמה מהענינים שציינת (ובפרט העירוב פרשיות דמראי מקומות וציון מקורות). בנוגע לפיסקא מאפיינים, לדעתי חשובה עבור אלו שלא מתמצאים בניו-אנטים כגון אלו. אולי צריך לנסח הפוך: כאשר מציינים כך וכך הכוונה כך וכך, ובאופן כללי בסוגי הספרים ללא לפרט בדוגמאות, אולי גם להעבירו לסוף כדי לא להכביד בשינויי סגנון קיצוניים. אשמח לקרוא לדיון בנושא את הרבנים כתית ולהתראות שיחיו.
בפרטות:
  1. בנוגע ללקו"ת, חשבתי לכתוב כדבריך אך לא מצאתי את המילים הנכונות לתמצת זאת בצורה שהקורא לא יאבד ידיו ורגליו. ובאמת ה"ייחוס" של לקו"ת לעומת תו"א הוא גם במ"מ, ויש לציין זאת בדרך כלשהי.
  2. הרבה ממאמרי המהר"ש הם הגהות למאמרי אביו, כפי שאד"ש אומר בכ"מ. אצל אדמו"ר הרש"ב יש יותר ציון לדרושים אחרים מבנו אדהריי"צ, וב"רשימות" שכתב לעצמו עוד יותר (לכאורה - בעיקר לפני תרנ"ד). וזהו הנימוק לניסוח שבחרתי. אגב: מי אמר שהצ"צ עשה זאת כרשימת מ"מ? אולי יותר טוב להגדיר זאת "חיבור נגלה וחסידות" כהגדרת הרבי?
  3. המענה הנ"ל התפרסם-ראשונה בבית משיח לפני שנה-שנתיים, אשמח אם תוכל לעזור לי במציאתו.
אחתום אף אני יישר כח על פועלך החשוב בכלל, והאחרון הגדיל, בהכוונת כותבים חדשים המבקשים גבוהה גבוהה, ומסיימים בטוב. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 18:25, כ"א באב, ה'תש"ף.
ארשה לעצמי להוסיף קצת גם: בפיסקה בספרות התורנית, בטוש"ע פשיטא שיש לציין סימן ג' סעיף ג' לדוג', ללא חלק, כי זה הרבה פעמים תלוי בהוצאות וכדו'... בשו"ת מציינים כמו כל ספר רגיל, ואם יש כמה הוצאות אז בסוגריים ההוצאה... ותמיהתי על ציוני הרי"ף שכתב, הרי וודאי שמציינים לדף ועמ' כפי שנסדר בהוצאת ש"ס וילנא, וגם במהדורות החדשות של עוז והדר יש בקטן ציונים לשם... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:55, כ"א באב, ה'תש"ף

על מנת שיעיינו[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף פה את ההתייחסות של הרבי שהמטרה בהוספת המראי מקומות היא על מנת שיפתחו את הספר ויעיינו בהם. להתראות - שיחה, 03:21, כ"ב באב, ה'תש"ף 03:21, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

תבנית:פתגם חסידי/138, זה. להתראות - שיחה, 15:56, כ"ב באב, ה'תש"ף 15:56, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

שמת לב שמחקו לך את הקובץ מראי מקיימס ועכשיו התמונה ריקה--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ב' בטבת ה'תשפ"א • 13:39, 17 בדצמבר 2020 (UTC)

אוי, סליחה![עריכת קוד מקור]

לא ידעתי שיש לך כזה בארגז חול, וכל כך מושקע, יצרתי בעצמי (כמובן הרבה פחות מושקע משלך). עמך הסליחה. תוכל לאחד?--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:38, ב' בטבת, ה'תשפ"א

מעניין איך לא זכרתי שהתחלת אותו.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 18:34, ב' בטבת, ה'תשפ"א
רק מזכיר מה כתבת לי בשיחה על ערך ר' שאול אלתר "א. בשונה מויקיפדיה, בחיפוש גוגל יופיעו גם דפים בכל שאר המרחבים." כנראה זה לא נכון --דוד קורצוג - שיחה, 18:47, ב' בטבת, ה'תשפ"א 18:47, 17 בדצמבר 2020 (UTC)
דוקא מופיע בדף השני, רק אני לא בדקתי. מה שאני לא מצליח להבין, זה איך שאני לא זכרתי שהוא התחיל לכתובמ על זה.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 20:50, ב' בטבת, ה'תשפ"א
נראה לי שמצאתי פתרון לזה לכתוב בתוספת המילה חבדפדיה כגון מראי מקומות חבדפדיה וכ"ו --דוד קורצוג - שיחה, 20:53, ב' בטבת, ה'תשפ"א 20:53, 17 בדצמבר 2020 (UTC)