מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏בירור תאריך הגאולה: עריכה לשונית.)
שורה 4: שורה 4:
==בירור תאריך הגאולה==
==בירור תאריך הגאולה==


תאריך גאולת אדמו"ר האמצעי ממאסרו, מקובל כי' כסלו תרפ"ז. בספר "[[בד קודש]]" נכתב: '''אשר {{מונחון|ת"ל|תודה לא-ל}} יצא בשלום ברוב כבוד ופאר ביום א' וישלח יו"ד כסלו שנת תקפ"ז'''. אמנם ביחד עם זה היה ידוע שיש ספק בדבר, בספר [[בית רבי]] כתב שהמאסר והגאולה התרחשו בשנת תקפ"ו.
שנת גאולתו של  אדמו"ר האמצעי ממאסרו מוטלת בספק, האם הייתה זו תרפ"ז או תרפ"ו. בספר "[[בד קודש]]" נכתב: "אשר {{מונחון|ת"ל|תודה לא-ל}} יצא בשלום ברוב כבוד ופאר ביום א' וישלח יו"ד כסלו שנת תקפ"ז, לעומת זאת בספר [[בית רבי]] נכתב שהמאסר והגאולה התרחשו בשנת תקפ"ו".


וכך אומר כ"ק אדמו"ר הריי"צ {{הערת שוליים|ס' השיחות תש"א עמ' 50.}}:
כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] מביא את הדעות השונות לגבי שנת הגאולה, ומציין שאת החג לציון הגאולה, החלו לחגוג רק בשנת תקפ"ח, לאחר פטירתו של אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|וועגן דעם יום טוב יו"ד כסלו זיינען פאראן חילוקי דעות אין וועלכן יאר דאס איז געווען. אין "בית רבי" שטייט, אז דאס איז געווען אין יאהר תקפ"ו, און יש אומרים אז דער יו"ט האט זיך אנגעהויבן ערשט נאך דער הסתלקות, און אן אנדער דיעה איז דא אז די התחלת המסירה איז געווען אין יאהר תקפ"ו און ס'האט זיך פארצויגן ביז תקפ"ז און דער יו"ט האט זיך אנגעהובן אין יאהר תקפ"ח. [[ספר השיחות]] תש"א עמ' 50}}.
 
'''וועגן דעם יום טוב יו"ד כסלו זיינען פאראן חילוקי דעות אין וועלכן יאר דאס איז געווען. אין "בית רבי" שטייט, אז דאס איז געווען אין יאהר תקפ"ו, און יש אומרים אז דער יו"ט האט זיך אנגעהויבן ערשט נאך דער הסתלקות, און אן אנדער דיעה איז דא אז די התחלת המסירה איז געווען אין יאהר תקפ"ו און ס'האט זיך פארצויגן ביז תקפ"ז און דער יו"ט האט זיך אנגעהובן אין יאהר תקפ"ח.'''


אמנם, בשנת [[תשנ"ח]] התגלה תיק החקירה של כ"ק אדמו"ר האמצעי, משם עולה שבגאולת רבינו היו שלושה שלבים, כדלקמן:
אמנם, בשנת [[תשנ"ח]] התגלה תיק החקירה של כ"ק אדמו"ר האמצעי, משם עולה שבגאולת רבינו היו שלושה שלבים, כדלקמן:
19,314

עריכות

תפריט ניווט