1,100
עריכות
(←ענינה) |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
ספירת החכמה היא גם הספירה הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]. העניין הוא כי בכללות ענין ה[[מוחין]] הוא הקבלה מן החוץ, בניגוד ל[[מידות]] שענינם הוא ההשפעה החוצה. משום כך ספירת החכמה שהיא ראשית הקבלה מבחוץ שייכת לעניין של [[מוחין]]. | ספירת החכמה היא גם הספירה הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]. העניין הוא כי בכללות ענין ה[[מוחין]] הוא הקבלה מן החוץ, בניגוד ל[[מידות]] שענינם הוא ההשפעה החוצה. משום כך ספירת החכמה שהיא ראשית הקבלה מבחוץ שייכת לעניין של [[מוחין]]. | ||
בפרטות יותר, ספירת חכמה היא הספירה הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ובו נקלטת נקודת ההשכלה בבחינה של 'ברק המבריק' בתפיסה שלמה, ולאחר מכן היא מתפרטת ונתפסת ב[[ספירת הבינה]]. | בפרטות יותר, ספירת חכמה היא הספירה הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ובו נקלטת נקודת ההשכלה בבחינה של 'ברק המבריק' בתפיסה שלמה, ולאחר מכן היא מתפרטת ונתפסת ב[[ספירת הבינה]]. אולם, על ספירת חכמה זו נאמר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]", שהשגה של [[עולם האצילות]] לא ניתנת להשגה, ולכן אף שנאמר כי יש ספירת חכמה בעולם האצילות, הרי שספירה זו אינה בגדר חכמה ידיעא. | ||
==התחלקותה ובחינותיה== | ==התחלקותה ובחינותיה== |