מרכז רבני אירופה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4,412 בתים ,  12 בספטמבר 2010
נערך על פי איך שהערך מופיע בצורה מעודכנת בויקיפדיה הכללי
אין תקציר עריכה
(נערך על פי איך שהערך מופיע בצורה מעודכנת בויקיפדיה הכללי)
שורה 1: שורה 1:
'''מרכז רבני אירופה''' הוא גוף המאגד חלק מהרבנים האורתודוקסים באירופה. הארגון מפעיל גופי וכינוסי כשרות, מפקח על בתי העלמין העתיקים ביבשת, מפקח על עריכת גיורים ומוציא לאור ספרים וקבצים תורניים.
[[תמונה:RCE_Logo.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הלוגו של מרכז רבני אירופה]]


המרכז הוקם בשנת [[תש"ס]] על ידי קבוצה משלוחי חב"ד באירופה, תחת השם "מרכז רבני אירופה - חב"ד". בראש הארגון עמדו הרב [[גרשון מענדל גרליק]] - רב במילנו, הרב [[ברל לזר]] - רבה של רוסיה והרב [[דוד משה ליברמן]] - רב באנטוורפן. לאחר חמש שנות פעילות הוחלט בארגון לצאת ממסגרת חב"ד ולהכניס לארגון רבנים מחוץ לחוג חב"ד והשם שונה ל"מרכז רבני אירופה".
[[תמונה:Eu_rabbis_with_baruso.jpg|שמאל|ממוזער|250px|משלחת רבנים מטעם מרכז רבני אירופה עם נשיא ה[[איחוד אירופה|איחוד האירופי]], מר חוזה מנואל בארוסו]]
'''מרכז רבני אירופה''' הוא גוף המאגד כ-700 מהרבנים ה[[יהדות אורתודוקסית|אורתודוקסים]] באירופה. הארגון מארגן כינוסי רבנים, מפקח על [[בית עלמין|בתי עלמין]] עתיקים ביבשת<ref>[http://news.walla.co.il/?w=/14/1511272 האם ברומניה סוחרים בעצמות של יהודים?], אתר [[walla]].</ref>, מפקח על עריכת [[גיור]]ים, מסייע בבירור יהדותם של מועמדים להצטרף לקהילות, מסייע בבניית [[מקווה|מקוואות]] ו[[הוצאה לאור|מוציא לאור]] ספרים וקבצים תורניים.


הארגון פעיל בכל תחומי היהדות באירופה. הוא מפרסם רשימות מוצרים כשרים. מדי שנה עורך הארגון כינוס כשרות באחת הבירות האירופיות. בכינוסים משתתפת משלחת של הרבנות הראשית ל[[מדינת ישראל|ישראל]] בראשות הרב שלמה משה עמאר והרב [[יונה מצגר]].
המרכז הוקם בשנת [[2000]] על ידי קבוצה של רבני ו[[שלוחי חב"ד]] באירופה, תחת השם "מרכז רבני אירופה - חב"ד ליובאוויטש". בראש הארגון עמדו אז הרב גרשון מענדל גרליק - רב ב[[מילנו]], הרב [[ברל לזר]] - רבה של [[רוסיה]], הרב עזריאל חייקין - רב ב[[בריסל]], והרב דוד משה ליברמן - רב ב[[אנטוורפן]]. לאחר ארבע שנות פעילות, בעקבות פניות של רבנים שאינם משויכים לחב"ד, הוחלט בארגון לצאת מהמסגרת הרשמית של חב"ד ולהכניס לארגון רבנים נוספים והשם שונה ל"מרכז רבני אירופה".


הארגון מוציא עיתון [[יהודי]] המופץ בריכוזים יהודיים באירופה ובריכוזים החרדים ב[[ארץ ישראל]]. הוא הוציא אף מספר ספרי [[הלכה]], כשהמפורסם ביניהם הוא שו"ת רבני אירופה. יו"ר המרכז הוא הרב משה גרליק והמנהל הוא הרב מנחם מרגולין. לארגון משרד בירושלים, שם עובד הרב אריה גולדברג סמנכ"ל המרכז.
הארגון פעיל בכל תחומי הרבנות באירופה. מדי שנה עורך הארגון כינוס שנתי לרבני אירופה{{הערה|[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3680713,00.html כתבה על הוועידה השנתית של רבני אירופה שנערכה על ידי המרכז בפריז], אתר [[ynet]].}} וכינוס נוסף העוסק בתחום הכשרות באחת הבירות האירופיות{{הערה|[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3796457,00.html כתבה על כינוס הכשרות האירופי השלישי שערך המרכז בבריסל], אתר [[ynet]].}} בכינוסים משתתפת משלחת של [[הרבנות הראשית לישראל]] בראשות אחד מהרבנים הראשיים לישראל.
[[קטגוריה:מוסדות וארגונים בעולם]]
 
הארגון עומד בקשר עם גורמי שלטון באירופה כדי לקדם אינטרסים יהודיים. בכמה הזדמנויות נפגשו משלחות של חברי הארגון עם ראשי ממשלות ונשיאים אירופאים<ref>[http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=720&cat_id=1 רבני אירופה נפגשו עם נשיא 'האיחוד'], אתר [[בחדרי חרדים]].</ref>.
 
הארגון מוציא מגזין יהודי בשם "קהילות"<ref>[http://www.rce.eu.com/articleCategory.asp?pageTable=3&pageCategoryID=1&lang=hebrew מדור המגזין באתר המרכז, בו ניתן להוריד את כל הגיליונות בגרסת PDF].</ref> המופץ בריכוזים יהודיים באירופה ובריכוזים החרדים בארץ. כמו כן, הוא מפרסם עלונים תורניים המיועדים לרבנים. הוא הוציא מספר ספרי הלכה, המפורסם ביניהם הוא [[שו"ת]] רבני אירופה. מנכ"ל המרכז הוא הרב מנחם מרגולין והסמנכ"ל הוא הרב אריה גולדברג. משרדיו הראשיים של הארגון נמצאים בבריסל סמוך לבנייני ה[[איחוד אירופה|איחוד האירופי]], כמו כן לארגון משרד בירושלים.
 
בשנת [[2006]] הכריז הארגון על פרויקט גדול במסגרתו הוא תומך בהקמתם של 25 מקוואות בקהילות יהודיות באירופה בתקציב כולל של מיליון וחצי [[אירו]]<ref>[http://www.tsofar.com/zofar/see_article.asp?id=873 פרויקט המקוואות הגדול בעולם], אתר צופר.</ref>.
 
==ספרים==
* הרב יהושע סגל (עורך). '''שו"ת רבני אירופה: תשובות בהלכה לפי סדר ארבעה חלקי השולחן ערוך בשאלות מעשיות שנשאלו רבני הקהילות בתפוצות ישראל ובעיקר במדינות אירופה, ערוכות בשפה קלה וברורה'''. בריסל, בלגיה: בהוצאת אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה ([[תש"ע]]).
* הרב אשר גולד (עורך). '''מאסף תורני בענייני כשרות המזון והשגחה'''<ref>[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3866125,00.html האם חיידקים צריכים הכשר?], כתבה על הספר באתר [[ynet]].</ref>. בריסל, בלגיה: בהוצאת אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה ([[תש"ע]]).
* הרב חיים שאול שמאהל. '''ספר עיוני חיים על התורה''' (שני חלקים). לונדון, אנגליה: בהוצאת אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה ([[תשס"ה]] - [[תשס"ט]]).
* הרב פנחס פדווא. '''ספר גרש ירחים על קהלת'''. ציריך, שווייץ: בהוצאת אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה ([[תשס"ז]]).
* הרב מנחם רוזנפלד (עורך). '''תפארת אירופה: מאסף תורני לשאלות הלכה וטכנולוגיה בענייני כשרות, מקוואות, רפואה ועוד''' (שלושה חלקים). בריסל, בלגיה: בהוצאת אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה ([[תשס"ב]] - [[תשס"ט]]).
 
== קישורים חיצוניים ==
* [http://www.rce.eu.com/ אתר מרכז רבני אירופה]
 
== הערות שוליים ==
<references />
 
[[קטגוריה:יהדות אירופה]]
[[קטגוריה: יהדות אורתודוקסית]]
[[קטגוריה: ארגונים יהודיים]]
[[קטגוריה: רבנים|*]]
[[קטגוריה: חב"ד]]
משתמש אלמוני

תפריט ניווט