39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
הרבי לא היה אומר את ההוספה "ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא". | הרבי לא היה אומר את ההוספה "ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא". | ||
==הוספות לאני מאמין== | ==הוספות לאני מאמין== | ||
בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}}, הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב: | בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}} בנימוק שהתנה היא תקנה מיוחדת לרגל דורות [[עקבתא דמשיחא]], הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב: | ||
:::''נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''{{הערת שוליים|עיוני הלכות בני ברק תשס"ט ח"ג.}}. | :::''נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''{{הערת שוליים|עיוני הלכות בני ברק תשס"ט ח"ג.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] |
עריכות