רבא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5 בתים ,  29 ביולי 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה ד[[משה]] בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמות]] גבוהות מבחינת משה, והוא מבחינת פנימיות [[אור]] החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש נשמות וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה.
מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה ד[[משה]] בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמות]] גבוהות מבחינת משה, והוא מבחינת פנימיות [[אור]] החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש נשמות וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה.


לכן מצינו בגמרא שרב ספרא אמר לרבא "'''משה''' שפיר קאמרת", מפני שנשמת רבא היה מבחינת משה באותו הדור, ולפי שרבא היה ניצוץ רבי עקיבא וכמובא בגמרא, שמשמת [[רבי עקיבא]] נולד [[רבי יהודה הנשיא|רבי]] ומשמת רבי נולד [[רב יהודה]] ומשמת רב יהודה נולד רבא, ואין [[צדיק]] נפטר עד שנולד צדיק כמותו.
לכן מצינו בגמרא שרב ספרא אמר לרבא "'''משה''' שפיר קאמרת", מפני שנשמת רבא היה מבחינת משה באותו הדור, ולפי שרבא היה ניצוץ רבי עקיבא וכמובא בגמרא, שמשמת [[רבי עקיבא]] נולד [[רבי יהודה הנשיא|רבי]], ומשמת רבי נולד [[רב יהודה]] ומשמת רב יהודה נולד [[רבא]], ואין [[צדיק]] נפטר עד שנולד צדיק כמותו.


כוונת רב ספרא באמירה "שפיר קאמרת" היא, מפני שבכח '''נשמת''' רבא תלויה המשכת חכמה זו בדין זה לכך אמר, '''משה''' שפיר קאמרת שכאילו מפי משה ממש נאמרה הלכה זו כו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי אדה"ז [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש ע"פ יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}.
כוונת רב ספרא באמירה "שפיר קאמרת" היא, מפני שבכח '''נשמת''' רבא תלויה המשכת חכמה זו בדין זה לכך אמר, '''משה''' שפיר קאמרת שכאילו מפי משה ממש נאמרה הלכה זו כו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי אדה"ז [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש ע"פ יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}.
39,916

עריכות

תפריט ניווט