פנחס הירשפרונג: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
הרב פנחס נולד בעיירה דוקלה בשנת תער"ב לאביו, ר' חיים, היה חתנו של אב"ד הגר"א (הגאון) ר' דוד צבי זהמאן. הוא למד תורה אצל סבו (שהיה גם המורה של הרבי מקלויזנבורג) המודעה מכן הפך תלמיד מצטיין של שפירא מאיר הגאון ר 'מדהים' של לובלין. באותה תקופה הרבי שלו העיד כי הוא ידע 2200 דפי גמרא בעל פה!  
הרב פנחס נולד בעיירה דוקלה בשנת תער"ב לאביו, ר' חיים, היה חתנו של אב"ד הגר"א (הגאון) ר' דוד צבי זהמאן. הוא למד תורה אצל סבו (שהיה גם המורה של הרבי מקלויזנבורג) המודעה מכן הפך תלמיד מצטיין של שפירא מאיר הגאון ר 'מדהים' של לובלין. באותה תקופה הרבי שלו העיד כי הוא ידע 2200 דפי גמרא בעל פה!  


כשהיה בר מצווה פרסם מתייחסים הראשון שלו 'פרי פנחס ", ולאחר מכן הוא החל לערוך את כתב העת החודשי תורה" אהל תורה ", אשר הכיל את התורה chiddushei של חכמים talmidei הזמן. אחרי שהעביר הרב שפירא, הפך פנחס ר 'bochein (מי בדיקות) של תלמידיו החדשים שהגיעו ישיבות חכמי לובלין.  
כשהיה בר מצווה פרסם מתייחסים הראשון שלו 'פרי פנחס ", ולאחר מכן הוא החל לערוך את כתב העת החודשי תורה" אהל תורה ", אשר הכיל את החידושי תורה של תלמידי חכמים הזמן. אחרי שהעביר הרב שפירא, הפך פנחס ר 'בוחן (מי בדיקות) של תלמידיו החדשים שהגיעו ישיבות חכמי לובלין.  


על מנת להעריך את bekius מדהים (רוחב של ידע) אשר bochein של חכמי ישיבות לובלין היו צריכים, אנחנו צריכים לקבל קצת מידע רקע על המקור של הישיבה. פולין באותה תקופה היה מבצר של בחסידות, lamdanus ו שמיים yiras, אבל האנשים היו עניים להקים ישיבה גדולה היה בא בחשבון. יחד באו מאיר ר 'שפירא עם חלום: הוא הכריז כי ישיבה שבקרוב בנוי אשר ייראה כמו ארמון. לאחר מאמץ אדיר, הוא הצליח לגייס את הסכומים הנדרשים ענק שנבנה ישיבה שבה אכן, נראה כמו ארמון.  
על מנת להעריך את הבקיאות מדהים (רוחב של ידע) אשר בוחן של חכמי ישיבות לובלין היו צריכים, אנחנו צריכים לקבל קצת מידע רקע על המקור של הישיבה. פולין באותה תקופה היה מבצר של בחסידות, lamdanus ו שמיים yiras, אבל האנשים היו עניים להקים ישיבה גדולה היה בא בחשבון. יחד באו מאיר ר 'שפירא עם חלום: הוא הכריז כי ישיבה שבקרוב בנוי אשר ייראה כמו ארמון. לאחר מאמץ אדיר, הוא הצליח לגייס את הסכומים הנדרשים ענק שנבנה ישיבה שבה אכן, נראה כמו ארמון.  


לא כל אחד שרוצה להשתתף התקבלה בישיבה זו. רק את הטוב ביותר ואת הבהירים יכול להיכנס למבחן הכניסה כוללת נבדק על פוליו 400 של גמרא עם פירושים, לפי הלב! אם זה מה תלמידיו לעתיד צריך לדעת, אז אתה יכול רק לדמיין מה bochein שהחליטו מי יהיה להתקבל לישיבה ידע! אפילו בפולין לפני המלחמה, פנחס 'ר נחשב משכמו ומעלה השאר.  
לא כל אחד שרוצה להשתתף התקבלה בישיבה זו. רק את הטוב ביותר ואת הבהירים יכול להיכנס למבחן הכניסה כוללת נבדק על פוליו 400 של גמרא עם פירושים, לפי הלב! אם זה מה תלמידיו לעתיד צריך לדעת, אז אתה יכול רק לדמיין מה בוחן שהחליטו מי יהיה להתקבל לישיבה ידע! אפילו בפולין לפני המלחמה, פנחס 'ר נחשב משכמו ומעלה השאר.  


בתקופת השואה הוא הצליח, עם אהבה של האשם? חסד, כדי להימלט ממחנה ריכוז. ואז הוא בהצלחה חצה את הגבול מאזור הסובייטי בליטא. משם נסע דרך סיביר לקובה, ובסופו של דבר בשנחאי. בשנת 5701 (1941) הוא הגיע לקנדה. הוא תיאר את תלאות שלו בזיכרונותיה פרסם בשנת 1945. הוא היה הרב של הקהילה "," עדס ישורון "במונטריאול היה ראש ישיבת" מרכז התורה ". מאוחר יותר התמנה למנהל של HaRabbanim הועד וראש בית הדין של מונטריאול, קנדה, וכן הרב הראשי של קנדה.  
בתקופת השואה הוא הצליח, עם אהבה של האשם? חסד, כדי להימלט ממחנה ריכוז. ואז הוא בהצלחה חצה את הגבול מאזור הסובייטי בליטא. משם נסע דרך סיביר לקובה, ובסופו של דבר בשנחאי. בשנת [[תש"א]] הוא הגיע לקנדה. הוא תיאר את תלאות שלו בזיכרונותיה פרסם בשנת [[תרצ"ה]]. הוא היה הרב של הקהילה "," עדס ישורון "במונטריאול היה ראש ישיבת" מרכז התורה ". מאוחר יותר התמנה למנהל של ועד הרבנים וראש בית הדין של מונטריאול, קנדה, וכן הרב הראשי של קנדה.  


הרב Hirschprung היה אחד הניצולים היחידים gaonim של פולין, והוא נחשב לאחד bekiim הגדול ביותר של הדור שלנו ש"ס Poskim שידע בעל פה. זה היה בנוסף חדות שלו בלימוד, אשר בא לידי ביטוי עומק שלו הרצאות בתורה chiddushei שלו. עם כל זה, הוא היה אדם צנוע אשר לקח שום קרדיט לעצמו. הוא רדף שלום, היה בעל חסד, והיה מעורב בנאמנות את הצרכים של הקהילה.  
הרב Hirschprung היה אחד הניצולים היחידים gaonim של פולין, והוא נחשב לאחד bekiim הגדול ביותר של הדור שלנו ש"ס Poskim שידע בעל פה. זה היה בנוסף חדות שלו בלימוד, אשר בא לידי ביטוי עומק שלו הרצאות בתורה chiddushei שלו. עם כל זה, הוא היה אדם צנוע אשר לקח שום קרדיט לעצמו. הוא רדף שלום, היה בעל חסד, והיה מעורב בנאמנות את הצרכים של הקהילה.  
שורה 25: שורה 25:
הרב מאיר פלוטקין, של Hirschprung 'ר תלמיד, מספרת yechidus הראשון של מורו (הקהל הפרטי) עם הרבי כמו מורו ורבו תיאר לו את זה:  
הרב מאיר פלוטקין, של Hirschprung 'ר תלמיד, מספרת yechidus הראשון של מורו (הקהל הפרטי) עם הרבי כמו מורו ורבו תיאר לו את זה:  


פגישתו הראשונה עם הרבי התקיימה 5717 (1957). באותה תקופה, הרב Hirschprung לא היה קשר אמיתי עם חב"ד, אבל זה לא מנע ממנו להסדיר yechidus עם הרבי, שהוא שמע כל כך הרבה.  
פגישתו הראשונה עם הרבי התקיימה ב[[תשי"ז]]. באותה תקופה, הרב Hirschprung לא היה קשר אמיתי עם חב"ד, אבל זה לא מנע ממנו להסדיר yechidus עם הרבי, שהוא שמע כל כך הרבה.  


כשנכנסתי לחדרו של הרבי, לפני שפתח את פיו או מסר הרבי את המחבת (נפש פדיון) או אפילו הזדהה - הרבי קם ושאל, "האם אתה יוסף עקיבא בן אשר מפורסם מקצה אחד של העולם אל אחרים? " לאחר הפסקה קלה, המשיך הרבי ואמר: "אכן, אתה כמו" יוסף בן עקיבא "עבור" אתה מפורסם מקצה אחד של העולם לקצהו האחר. "  
כשנכנסתי לחדרו של הרבי, לפני שפתח את פיו או מסר הרבי את המחבת (נפש פדיון) או אפילו הזדהה - הרבי קם ושאל, "האם אתה יוסף עקיבא בן אשר מפורסם מקצה אחד של העולם אל אחרים? " לאחר הפסקה קלה, המשיך הרבי ואמר: "אכן, אתה כמו" יוסף בן עקיבא "עבור" אתה מפורסם מקצה אחד של העולם לקצהו האחר. "  
606

עריכות

תפריט ניווט