משיח בן יוסף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 104 בתים ,  24 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''משיח בן יוסף''' הינו משיח שיגאל בראשונה את ישראל, והוא יהיה מבני בניו של אביה בן ירבעם{{הערת שוליים|ראה זהר חדש פרשת בלק: ההוא יומא דמית אביה בן ירבעם אתיילד ליה בן ואתנטל מבי ירבעם למדברא, ותמן נטלו מאה ושבעין זברין כלהו זכאין משבטא דאפרים דלא אשתכחן בחובא דירבעם, ומהאי בתה דאביה נפק האי משיחא, וע״ז כתוב וספדו עליו כל בית ישראל, וקברו אוחו סתם האי נביאה לשעתא ונביאה לעתיד לבא, כי הוא לבדו בא לירבעם אל קבר
'''משיח בן יוסף''' הינו משיח שיגאל בראשונה את ישראל, והוא יהיה מבני בניו של אביה בן ירבעם{{הערת שוליים|1=ראה [[זהר]] חדש [[פרשת בלק]]: ההוא [[יום|יומא]] [[מיתה|דמית]] אביה בן ירבעם, אתיילד ליה בן ואתנטל מבי ירבעם למדברא, ותמן נטלו מאה ושבעין זברין כלהו [[צדיקים|זכאין]] משבטא דאפרים דלא אשתכחן [[עבירה|בחובא]] דירבעם, ומהאי בריה דאביה נפק האי [[משיח|משיחא]], ועל זה  כתוב וספדו עליו כל בית ישראל, וקברו אותו סתם האי [[נביא|נביאה]] לשעתא ונביאה לעתיד לבא, כי הוא לבדו בא לירבעם אל קבר,
יען נמצא דבר טוב אל ה׳ אלקי ישראל בבית ירבעם, דא האי משיח דאיהו דבר טוב אל ה'. ע״כ לשון הזוהר. ועל פי הצעה הזאת כתב בספר עמק המלך וז״ל: נשמת ירבעס
יען נמצא דבר [[טוב]] אל ה' אלקי ישראל בבית ירבעם, דא האי משיח דאיהו דבר טוב אל ה'. ע״כ לשון הזוהר. ועל פי הצעה הזאת כתב בספר עמק המלך וז״ל: נשמת ירבעם פרחה ממנו קודם שחטא, ונסתלקה בנקיות וזכה בה בן בני אביה שנולד בו ביום שמת. וזה שכתב
פרחה ממנו קודם שחטא ונםחלקה בנקיות וזכה בה בן בני אביה שנולד בו ביום שמת. וזה שכתב
(זכריה י״ב י) והביטו אלי את אשר דקרו וספדו עליו כמספד על היחיד וכו', כי הם הסכימו במיתתו כי היה מורד במלכות בית דוד, ואחר כך יתפלל עליו משיח בן דוד ויחייהו דהי' המשנה האמיתי.}}, ומצאצאי מנשה בן [[יוסף]]{{הערת שוליים|ראה במדרש רבות, במדבר פרשה י"ד, א: לי מנשה, זה
(זכריה י״ב י) והביטו אלי את אשר דקרו וספדו עליו כמספד על היחיד וכו', כי הם הסכימו במיתתו כי היה מורד במלכות בית דוד, ואחר כך יחפלל עליו משיח בן דוד ויחייהו דהי' המשנה האמיתי.}}, ומצאצאי מנשה בן [[יוסף]]{{הערת שוליים|ראה במדרש רבות, במדבר פרשה י"ד, א: לי מנשה, זה
משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר (חהלים ק״ח) לי מנשה, ואפרים מעוז ראשי, זה משוח מלחמה שבא מאפרים שנאמר (דברים) בכור שורו הדר לו, יהודה מחוקקי, זה הנואל הגדול שהוא מבני בניו של דוד.}} ויש אומרים מאפרים בן יוסף{{הערת שוליים|מדרש תלפיות א' ענף גלגולים.}}  
משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר (חהלים ק״ח) לי מנשה, ואפרים מעוז ראשי, זה משוח מלחמה שבא מאפרים שנאמר (דברים) בכור שורו הדר לו, יהודה מחוקקי, זה הנואל הגדול שהוא מבני בניו של דוד.}} ויש אומרים מאפרים בן יוסף{{הערת שוליים|מדרש תלפיות א' ענף גלגולים.}}  


66

עריכות

תפריט ניווט