שרה אמנו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 22 בתים ,  16 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:


לשון
לשון
התורה “ויהיו חיי שרה מאה שנה גו׳ שני חיי שרה”. הרבי מקשה: בדרך כלל, כשנאמר סכום שני חיי אדם בתורה, לשון הכתוב היא “ויהיו
התורה בפטירתה הוא: “ויהיו חיי שרה מאה שנה גו׳ שני חיי שרה”. הרבי מקשה: בדרך כלל, כשנאמר סכום שני חיי אדם בתורה, לשון הכתוב היא “ויהיו
ימי.. “ או “(ימי) שני חיי גו׳”, וא”כ גם כאן
ימי.. “ או “(ימי) שני חיי גו׳”, וא”כ גם כאן
היה לו לומר “ויהיו ימי שרה” או “ויהיו שני שרה” - ומהו הלשון “ויהיו חיי שרה”. הרבי מבאר, כי
היה לו לומר “ויהיו ימי שרה” או “ויהיו שני שרה” - ומהו הלשון “ויהיו חיי שרה”.  
 
הרבי מבאר, כי
עיקר החידוש בכתוב זה הוא להודיע
עיקר החידוש בכתוב זה הוא להודיע
שכל ימי שרה היו ממולאים בעבודת השם
שכל ימי שרה היו ממולאים בעבודת השם
שורה 20: שורה 22:
שהן תמימים כך שנותם תמימים”, ועד
שהן תמימים כך שנותם תמימים”, ועד
(כפרש”י) ש”כולן שוין לטובה”, שמדת
(כפרש”י) ש”כולן שוין לטובה”, שמדת
ה”טוב” של כל שנותי׳ היתה באופן שווה. ודבר זה הינו תמוה לכאורה, כיצד
ה”טוב” של כל שנותי׳ היתה באופן שווה.  
 
בענין זה ישנו דבר תמוה, כיצד
אפשר לומר שכל קכ”ז השנים של שרה
אפשר לומר שכל קכ”ז השנים של שרה
היו “שויו לטובה”? הרי מובן, שאין להשוות
היו “שויו לטובה”? הרי מובן, שאין להשוות
את מעמדה ומצבה בהיותה באור
את מעמדה ומצבה בהיותה באור
כשדים, וכן בחרן, לגבי מעמדה ומצבה
כשדים, וכן בחרן, לגבי מעמדה ומצבה
לאחרי שבאה “אל הארץ אשר אראך”, ולאידך - בקכ”ז שנה אלו נכלל גם הזמן שהיתה בבית פרעה וכן בבית אבימלך וכו׳. אך הביאור בזה - בפשטות”: “חיי שרה” פירושו - הענינים שבהם חייתה שרה, ו”חיי שרה” היו “שוין לטובה”, במשך כל שנותיה שהרי מובן, שהמשמעות האמיתית של “חיי שרה” לא היו חיי הגוף שלה (אכילה
לאחרי שבאה “אל הארץ אשר אראך”, ולאידך - בקכ”ז שנה אלו נכלל גם הזמן שהיתה בבית פרעה וכן בבית אבימלך וכו׳.  
 
והביאור בזה - בפשטות”: “חיי שרה” פירושו - הענינים שבהם חייתה שרה, ו”חיי שרה” היו “שוין לטובה”, במשך כל שנותיה שהרי מובן, שהמשמעות האמיתית של “חיי שרה” לא היו חיי הגוף שלה (אכילה
ושינה וכיו”ב), שהרי  דלא בענינים אלו "חייתה" שרה אמנו. ופשיטא, כאשר היתה בבית
ושינה וכיו”ב), שהרי  דלא בענינים אלו "חייתה" שרה אמנו. ופשיטא, כאשר היתה בבית
פרעה או בבית אבימלך, הרי הצד הבלתי רצוי שבזה לא הי׳ חלק מ"חיי שרה" [שהרי אדרבה, היותה סגורה בבית פרעה ובית אבימלך גרם לה צער גדול].
פרעה או בבית אבימלך, הרי הצד הבלתי רצוי שבזה לא הי׳ חלק מ"חיי שרה" [שהרי אדרבה, היותה סגורה בבית פרעה ובית אבימלך גרם לה צער גדול].
39,916

עריכות

תפריט ניווט