מלכות בית דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 665 בתים ,  16 ביוני 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מלכות בית דוד''' - הינו כינוי לכל [[מלך|המלכים]] שבאים מבית דוד, ומלך המשיח נמנה על צאצאי [[דוד המלך]]<REF>כמובא ב[[רמב"ם]] סוף הלכות מלכים.</REF> ו[[שלמה]] בנו.<REF>ראה בארוכה בערך [[יעמוד מלך מבית דוד]].</REF>
'''מלכות בית דוד''' - הינו כינוי לכל [[מלך|המלכים]] שבאים מבית דוד, ו[[מלך המשיח]] נמנה על צאצאי [[דוד המלך]]<REF>כמובא ב[[רמב"ם]] סוף הלכות מלכים.</REF> ו[[שלמה]] בנו.<REF>ראה בארוכה בערך [[יעמוד מלך מבית דוד]].</REF>


ספר החינוך כותב שהמלכות בבית דוד עוברת בירושה, ואילו במלכות שמלך מישראל נמשך למלך יש צורך במשיחת בשמן וכו',<REF>וכמובא בסוף [[מסכת הוריות]].</REF> כמו שהיה בירבעם נבט שמלך על מלכות ישראל בזמן בית ראשון.
== מלכות בית דוד ==
 
ספר החינוך כותב שהמלכות בבית דוד עוברת ב[[ירושה]], ואילו במלכות שמלך מישראל נמשך למלך יש צורך במשיחת בשמן וכו',<REF>וכמובא בסוף [[מסכת הוריות]].</REF> כמו שהיה בירבעם נבט שמלך על מלכות ישראל בזמן בית ראשון.


אחד מהדברים שיחזיר [[מלך המשיח]] ליושנם, הוא מלכות בית דוד, שיהיה מלך על ישראל מזרע דוד המלך.
אחד מהדברים שיחזיר [[מלך המשיח]] ליושנם, הוא מלכות בית דוד, שיהיה מלך על ישראל מזרע דוד המלך.


מסופר בגמרא<REF>[[יבמות]].</REF> שהיו כאלה שטענו על דוד המלך שאסור לבוא בקהל מכיוון שבא מרות המואביה ועל המואבים כתוב "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", והגמרא עונה כי מקובל הלכה ל[[משה]] מסיני כי האיסור של עמון ומואב חל על "מואבי" דווקא ולא על "מואביה", בשונה מהאיסור על המצרים, שחל גם על הנקבות.
מסופר בגמרא<REF>[[יבמות]].</REF> שהיו כאלה שטענו על דוד המלך שאסור לבוא בקהל מכיוון שבא מרות המואביה ועל המואבים כתוב "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", והגמרא עונה כי מקובל הלכה ל[[משה]] מ[[סיני]] כי האיסור של עמון ומואב חל על "מואבי" דווקא ולא על "מואביה", בשונה מהאיסור על המצרים, שחל גם על הנקבות.
 
== צאצאי המלכות ==
 
יש אומרים כי צאצאי מלכות בית דוד משתדכים רק עם צאצאים אחרים של דוד המלך, ואין ראוי הדבר שישתדכו עם מי שאינו ממשפחה זו,{{הערת שוליים|1=ראה פרק חמישי ד[[כתובות]] במעשה ד[[רבי יהודה הנשיא|רבי]] איעסק לבריה בי רבי חייא, לפי שיטת [[רש"י]]. ועיין ב[[מהרש"א]] שם.}} ואף לא עם צאצאי ישי אבי דוד{{הערת שוליים|כמוכח שם, שהרי רבי חייא היה מצאצאי ישי.}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]]
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט