מקל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 16 בתים ,  ביום חמישי בשעה 08:28
 
שורה 12: שורה 12:
המיוחד במקל יעקב הוא שהמשיך המשכות רוחניות על המקל, ועשה אותם בהיותו אצל [[לבן הארמי]], "ויקח לו יעקב מקל לבנה לח ולוז וערמון ויפצל בהן פצלות לבנות מחשף הלבן אשר על המקלות", שענינם ברוחניות{{הערה|בפרטיות יותר, את הפסוק "ויקח לו יעקב מקל לבנה לח", פירש בזהר ש"לבנה" הוא בחינת [[חסד]], ו"לח" הוא בחינת [[מים]] שהוא ההתפשטות של החסדים, "לוז וערמון" מראיהם אדום שהוא בחינת [[גבורה]], וה"מקל" הוא הבחינה שמחבר את שתי הבחינות חסד וגבורה, שזהו ענין של [[רחמים]] שמחבר חסד וגבורה להיות פצלות לבנות נוטה כלפי חסד (כי מידת הרחמים נותנים מקום למידת הדין - הגם כי מצד הדין אינו ראוי - אבל אף על פי כן יש לרחם עליו), "מחשוף הלבן", כי שורש בחינת רחמים אלו נמשך מבחינת [[לובן העליון]] [[י"ג מידות הרחמים]]. ויעקב היה מרכבה לבחינה זו. ד"ה כי במקלי תרל"ג. וש"נ.}} לבנה הוא [[ספירת החסד|חסד]] ולוז הוא [[ספירת הגבורה]], והמקל ענינו חיבור של חסד וגבורה.
המיוחד במקל יעקב הוא שהמשיך המשכות רוחניות על המקל, ועשה אותם בהיותו אצל [[לבן הארמי]], "ויקח לו יעקב מקל לבנה לח ולוז וערמון ויפצל בהן פצלות לבנות מחשף הלבן אשר על המקלות", שענינם ברוחניות{{הערה|בפרטיות יותר, את הפסוק "ויקח לו יעקב מקל לבנה לח", פירש בזהר ש"לבנה" הוא בחינת [[חסד]], ו"לח" הוא בחינת [[מים]] שהוא ההתפשטות של החסדים, "לוז וערמון" מראיהם אדום שהוא בחינת [[גבורה]], וה"מקל" הוא הבחינה שמחבר את שתי הבחינות חסד וגבורה, שזהו ענין של [[רחמים]] שמחבר חסד וגבורה להיות פצלות לבנות נוטה כלפי חסד (כי מידת הרחמים נותנים מקום למידת הדין - הגם כי מצד הדין אינו ראוי - אבל אף על פי כן יש לרחם עליו), "מחשוף הלבן", כי שורש בחינת רחמים אלו נמשך מבחינת [[לובן העליון]] [[י"ג מידות הרחמים]]. ויעקב היה מרכבה לבחינה זו. ד"ה כי במקלי תרל"ג. וש"נ.}} לבנה הוא [[ספירת החסד|חסד]] ולוז הוא [[ספירת הגבורה]], והמקל ענינו חיבור של חסד וגבורה.


המקל שהיה ליעקב אבינו, הוא המקל שהיה ביד [[משה רבינו]]<nowiki>{{הערה|על המטה של משה רבינו היה כתוב שמות </nowiki>[[אבות|שלושה האבות]] וששה האמהות ([[שרה אמנו|שרה]], [[רבקה אמנו|רבקה]], [[רחל אמנו|רחל]], [[לאה אימנו|לאה]], [[בלהה]], [[זלפה]]), [[שם הוי"ה|שמא רבא קדישא]], ו[[עשר מכות]]<nowiki>. נתבאר בשיחת י"ט כסלו תש"כ. וש"נ. נדפס בסה"מ תש"ב.}} וביד </nowiki>[[דוד המלך]].
המקל שהיה ליעקב אבינו, הוא המקל שהיה ביד [[משה רבינו]]{{הערה|על המטה של משה רבינו היה כתוב שמות [[אבות|שלושה האבות]] וששה האמהות ([[שרה אמנו|שרה]], [[רבקה אמנו|רבקה]], [[רחל אמנו|רחל]], [[לאה אימנו|לאה]], [[בלהה]], [[זלפה]]), [[שם הוי"ה|שמא רבא קדישא]], ו[[עשר מכות]]. נתבאר בשיחת י"ט כסלו תש"כ. וש"נ. נדפס גם בהוספה בסה"מ תש"ב.}} וביד [[דוד המלך]].


בעולמות העליונים מקל של [[זעיר אנפין]] הוא [[מט"ט]]{{הערה|[https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16087&st=&pgnum=417 ספר הליקוטים להצ"צ ערך מקל]. וש"נ.}}.
בעולמות העליונים מקל של [[זעיר אנפין]] הוא [[מט"ט]]{{הערה|[https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16087&st=&pgnum=417 ספר הליקוטים להצ"צ ערך מקל]. וש"נ.}}.
641

עריכות

תפריט ניווט