פניני התניא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 474 בתים ,  29 בדצמבר 2024
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
שורה 10: שורה 10:


כאשר קיבל הרב גינזבורג את המענה החל לכתוב ביאור על ספר ה[[תניא]] בסגנון פשוט ו"התוועדותי" כך שיובן גם למי שלא התנסה בלימוד מאמרי חסידות עמוקים.
כאשר קיבל הרב גינזבורג את המענה החל לכתוב ביאור על ספר ה[[תניא]] בסגנון פשוט ו"התוועדותי" כך שיובן גם למי שלא התנסה בלימוד מאמרי חסידות עמוקים.
בתחילת כל ספר כתב הרב גינזבורג הקדמה על הוצאת הספר, ואמונתנו בנבואת הרבי מלך המשיח שליט"א, בכך שדבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם, ובהתגלותו הקרובה.


כחלק מהכתיבה ראה הרב גינזבורג כחובה וזכות לעורר בכל פרק ופרק על הנקודה העיקרית - [[קבלת פני משיח צדקנו|קבלת פני הרבי שליט"א משיח צדקנו]]. בחלקים הראשונים היה זה רק באיזכור בסיום כל פרק שנחתם בהקשר לגאולה וב"תיכף ומיד ממש", בעוד שבחלקים המאוחרים יותר כתב הרב גינזבורג כמה וכמה פעמים בכל פרק על [[נצחיות חייו של הרבי|נצחיות חייו של הרבי שליט"א]] וחובת [[פרסום גאולה ומשיח|פירסום בשורת הגאולה]], כשבסיום כל פרק מופיעה מסה מאלפת על הקשר של הפרק לגאולה, על התממשות [[נבואת הגאולה]] תיכף ומייד ממש, על אמונתנו בדברי הרבי גם לאחר הנסיון שאירע ב[[ג' תמוז ה'תשנ"ד|ג' תמוז]], ובחתימת הפרק תמיד: "[[יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]"!
כחלק מהכתיבה ראה הרב גינזבורג כחובה וזכות לעורר בכל פרק ופרק על הנקודה העיקרית - [[קבלת פני משיח צדקנו|קבלת פני הרבי שליט"א משיח צדקנו]]. בחלקים הראשונים היה זה רק באיזכור בסיום כל פרק שנחתם בהקשר לגאולה וב"תיכף ומיד ממש", בעוד שבחלקים המאוחרים יותר כתב הרב גינזבורג כמה וכמה פעמים בכל פרק על [[נצחיות חייו של הרבי|נצחיות חייו של הרבי שליט"א]] וחובת [[פרסום גאולה ומשיח|פירסום בשורת הגאולה]], כשבסיום כל פרק מופיעה מסה מאלפת על הקשר של הפרק לגאולה, על התממשות [[נבואת הגאולה]] תיכף ומייד ממש, על אמונתנו בדברי הרבי גם לאחר הנסיון שאירע ב[[ג' תמוז ה'תשנ"ד|ג' תמוז]], ובחתימת הפרק תמיד: "[[יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]"!
שורה 19: שורה 21:
בתחילה יצא בכל חלק שמונה - שבעה פרקים מהתניא, בהמשך הכמות ירדה{{הערה|לדוגמא: פרקים ל"ב - ל"ד יצאו לאור בכרך אחד ואף פרקים מ"א מ"ב יצאו לאור בחלק אחד בלבד!}} והחלו להופיע הקדמות והוספות לפרקים.
בתחילה יצא בכל חלק שמונה - שבעה פרקים מהתניא, בהמשך הכמות ירדה{{הערה|לדוגמא: פרקים ל"ב - ל"ד יצאו לאור בכרך אחד ואף פרקים מ"א מ"ב יצאו לאור בחלק אחד בלבד!}} והחלו להופיע הקדמות והוספות לפרקים.


בחלקים הראשונים בסופו של כל ספר יצא ביאורים ב[[סדר ההשתלשלות]], כל חלק בנושא אחר. בחלקים המאוחרים יותר יצא בסוף כל ספר שאלות חזרה על הפרקים מתוך שאלות החזרה שהכין לתלמידיו בישיבה.
בחלקים הראשונים בסופו של כל ספר יצא ביאורים ב[[סדר ההשתלשלות]], כל חלק בנושא אחר. בחלקים המאוחרים יותר יצא בסוף כל ספר שאלות חזרה על הפרקים מתוך שאלות החזרה שהכין לתלמידיו בישיבה. ובהמשך אף "הוספות" ו"הקדמות" לפרקים מסוימים.


על פי הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח באגרות קודש החל להוסיף בספר מראי מקומות (אע"פ שהדבר האט את הוצאת הספרים).  
על פי הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח באגרות קודש החל להוסיף בספר מראי מקומות (אע"פ שהדבר האט את הוצאת הספרים).  
הרב גינזבורג כתב לרבי לקראת הוצאת כל חלק, ואת מכתב התשובה פרסם בתחילת הספר.


כאשר סיים לכתוב את י"ב החלקים שהרכיבו את כל חלק א' של ספר התניא - [[ליקוטי אמרים]] קיבל הוראה מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)|אגרות קודש]] לקיים [[התוועדות חסידית]] לרגל הסיום של ליקוטי אמרים ואגרת התשובה. ואכן בכ"א בכסלו תשע"ז התקיימה התוועדות חסידית לרגל סיום כתיבת הסדרה ב[[ישיבת תות"ל ראשון לציון|ישיבה בראשון לציון]] בה כיהן הרב גינזבורג כ[[משפיע]] בהשתתפות רבנים ומשפיעים.
כאשר סיים לכתוב את י"ב החלקים שהרכיבו את כל חלק א' של ספר התניא - [[ליקוטי אמרים]] קיבל הוראה מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)|אגרות קודש]] לקיים [[התוועדות חסידית]] לרגל הסיום של ליקוטי אמרים ואגרת התשובה. ואכן בכ"א בכסלו תשע"ז התקיימה התוועדות חסידית לרגל סיום כתיבת הסדרה ב[[ישיבת תות"ל ראשון לציון|ישיבה בראשון לציון]] בה כיהן הרב גינזבורג כ[[משפיע]] בהשתתפות רבנים ומשפיעים.
1,232

עריכות

תפריט ניווט