19,457
עריכות
מ (החלפת טקסט – "דוגמא " ב־"דוגמה ") |
(הערות) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
== מקור הייעוד == | == מקור הייעוד == | ||
=== טהרת האדם - אך יש עדיין מציאות של רע | === טהרת האדם - אך יש עדיין מציאות של רע{{הערה|שם=:0|אג"ק חי"ז ע' שנז.}} === | ||
==== טהרת עם ישראל ==== | ==== טהרת עם ישראל ==== | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
פירוש הפשוט של הפסוק היא, שלגבי הקב"ה חושך ואור שווה, וחושך לא מחשיך לגביו יתברך. | פירוש הפשוט של הפסוק היא, שלגבי הקב"ה חושך ואור שווה, וחושך לא מחשיך לגביו יתברך. | ||
אך חסידות מסבירה את הפסוק בלשון עתיד, שלעתיד לבא לא זו בלבד שהחושך יתבטל בגלל הגילוי אור | אך חסידות מסבירה את הפסוק בלשון עתיד, שלעתיד לבא לא זו בלבד שהחושך יתבטל בגלל הגילוי אור{{הערה|שם=:1|ד"ה בלע המוות תשכ"ה, סה"מ מלוקט ח"ב.}} הכי נעלית באופן שלא יהיה שייך מציאות של חושך ורע{{הערה|ד"ה קץ שם לחושך תשכ"ד, סה"מ מלוקט ה.}}, כי אם שגם החושך עצמו יתהפך לאור ויאיר יתרון האור מתוך החושך{{הערה|ד"ה ציון במשפט תשמ"א, סה"מ מלוקט ב, אות ה.}}. | ||
===== שני מאורות הגדולים, ואור שנברא ביום הראשון ===== | ===== שני מאורות הגדולים, ואור שנברא ביום הראשון ===== | ||
שורה 84: | שורה 84: | ||
(בששת ימי המלחמה?) הקב"ה הראה לנו דוגמה להפיכת הלעומת זה לטוב שיהיה לעתיד לבוא כשנמצאים עדיין בזמן הגלות, ש"מצרים" (ו"כל הגלויות נקראו על שם מצרים") היה להם כלי זיין, שזהו ענין של שלש קליפות הטמאות לגמרי, כך, שלכאורה לא תתכן מציאות שיהפכו לזכיות, ולפועל ראו, שאותם כלי זיין עברו לרשות צד הימין, לבני ישראל, ונעשו ל"זכיות", על ידי זה שהתחילו לירות אל הכיוון השני! | (בששת ימי המלחמה?) הקב"ה הראה לנו דוגמה להפיכת הלעומת זה לטוב שיהיה לעתיד לבוא כשנמצאים עדיין בזמן הגלות, ש"מצרים" (ו"כל הגלויות נקראו על שם מצרים") היה להם כלי זיין, שזהו ענין של שלש קליפות הטמאות לגמרי, כך, שלכאורה לא תתכן מציאות שיהפכו לזכיות, ולפועל ראו, שאותם כלי זיין עברו לרשות צד הימין, לבני ישראל, ונעשו ל"זכיות", על ידי זה שהתחילו לירות אל הכיוון השני! | ||
וכפי שכתבו בעיתון – "מאת הוי' היתה זאת היא נפלאת בעינינו", כך, שזהו אמנם כלי זיין של ג' קליפות הטמאות לגמרי, שאכן הי' מכוון לצד ירושלים עיר הקודש וכו' וכו', ואעפ"כ, "כהרף עין", "בשעתא חדא וברגעא חדא", קיבלו בני ישראל את אותם כלי זיין, והיו צריכים רק להטותו מצד שמאל לצד ימין, ואז זה נעשה ענין של קדושה לגמרי, ובאופן שאינו דורש ביאורים, ומתקבל אצל כל אחד בפשיטות | וכפי שכתבו בעיתון – "מאת הוי' היתה זאת היא נפלאת בעינינו", כך, שזהו אמנם כלי זיין של ג' קליפות הטמאות לגמרי, שאכן הי' מכוון לצד ירושלים עיר הקודש וכו' וכו', ואעפ"כ, "כהרף עין", "בשעתא חדא וברגעא חדא", קיבלו בני ישראל את אותם כלי זיין, והיו צריכים רק להטותו מצד שמאל לצד ימין, ואז זה נעשה ענין של קדושה לגמרי, ובאופן שאינו דורש ביאורים, ומתקבל אצל כל אחד בפשיטות{{הערה|שם=:2|י"ב תמוז תשכ"ז, תו"מ ע' 181.}}! | ||
{{גאולה ומשיח}} | {{גאולה ומשיח}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
עריכות