14,734
עריכות
מ (החלפת טקסט – "דוגמא " ב־"דוגמה ") |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
בריבוי עצום של מקומות ב[[תורת החסידות]] מבואר, שהדרגא הגבוהה ביותר בכל דבר, היא ה"[[יחידה]]". בין חמשת השמות שנקראו לנשמה - הדרגא הגבוהה ביותר היא היחידה, גם ב[[סדר ההשתלשלות]] הדרגא העליונה ביותר היא היחידה, הרומזת לגילוי ה[[מקיף]]. | בריבוי עצום של מקומות ב[[תורת החסידות]] מבואר, שהדרגא הגבוהה ביותר בכל דבר, היא ה"[[יחידה]]". בין חמשת השמות שנקראו לנשמה - הדרגא הגבוהה ביותר היא היחידה, גם ב[[סדר ההשתלשלות]] הדרגא העליונה ביותר היא היחידה, הרומזת לגילוי ה[[מקיף]]. | ||
גם ענינו של [[מלך המשיח]] כפי שהוא מוסבר בדרך כלל בחסידות הוא - יחידה ( | גם ענינו של [[מלך המשיח]] כפי שהוא מוסבר בדרך כלל בחסידות הוא - יחידה (לדוגמה מבואר, שאדם הראשון זכה לדרגת ה"[[חיה (חלק הנפש)|חיה]]", אולם משיח - שהוא תכלית הבריאה - יזכה לעילוי גבוה יותר - גילוי היחידה. אך בתורת הרבי מלך המשיח שליט"א מובא, שגם היחידה היא לא הדרגא הגבוהה ביותר, והראיה - שנאמר עליה שהיא מהשמות שנקראו לנשמה, היינו שהיא לא הנשמה עצמה. ובהתאם לזה מבאר בארוכה בשיחתנו, שענינו של משיח הוא עצם הנשמה שלמעלה מכל הדרגות והגילויים. | ||
==השיחה בקצרה== | ==השיחה בקצרה== |