זמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 45 בתים ,  4 ביוני 2010
מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
על פי שיטת רבי [[צבי הירש מזידיטשוב]]{{הערת שוליים|בספרו ועשה טוב, קרוב לתחילתו.}}, הזמן אינו נברא מחודש שנברא בבריאת העולם, והוא היה גם לפני בריאת העולם.
על פי שיטת רבי [[צבי הירש מזידיטשוב]]{{הערת שוליים|בספרו ועשה טוב, קרוב לתחילתו.}}, הזמן אינו נברא מחודש שנברא בבריאת העולם, והוא היה גם לפני בריאת העולם.


אך לפי שיטת [[אדמו"ר הזקן]]{{הערת שוליים| בסדור שער הק״ש רד״ה להבין פ״ר דק״ש.}} בשם [[המגיד ממזריטש]] הזמן הוא דבר מחודש, וכשיטת [[הרמב"ם]],  [[רס"ג]], {{הערת שוליים|אמונות ודעות מ״ג ד״ה והראיה הד'.}} רשב"א {{הערת שוליים|שו"ת תי"ח.}} רמ"ע מפאנו{{הערת שוליים|עשרה מאמרות, מאמר אם כל ח״א פט"ז.}} והספורנו{{הערת שוליים|בתחילת פירושו על התורה.}}
אך לפי שיטת [[אדמו"ר הזקן]]{{הערת שוליים| ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידור]] שער הק״ש, בד״ה להבין פ״ר דק״ש.}} בשם [[המגיד ממזריטש]] הזמן הוא דבר מחודש, וכשיטת [[הרמב"ם]],  [[רס"ג]], {{הערת שוליים|1=[[אמונות ודעות]] מ״ג ד״ה והראיה הד'.}} רשב"א {{הערת שוליים|שו"ת תי"ח.}} רמ"ע מפאנו{{הערת שוליים|עשרה מאמרות, מאמר אם כל ח״א פט"ז.}} והספורנו{{הערת שוליים|בתחילת פירושו על התורה.}}


אחת מהקושיות הנשאלות על שיטת [[המגיד]], היא הנאמר במדרש {{הערת שוליים|בראשית רבה רפ"ג.}}: מלמד שהיה סדר זמנים קודם. כן גם מובא בגמרא: אלפיים שנה קדמה תורה לעולם, ומכח קושיות אלו סובר הרב מזידיטשוב כי המגיד לא אמר דברים אלו, אך [[הרבי]] מכריח כי הדבר נכון, שהרי שורה ארוכה של ראשונים אומרים כן, וישנם תירוצים שונים על קושיות אלו.{{הערת שוליים|ראה שומר אמונים ויכוח שני מי"ז.}}
אחת מהקושיות הנשאלות על שיטת [[המגיד]], היא הנאמר במדרש {{הערת שוליים|בראשית רבה רפ"ג.}}: מלמד שהיה סדר זמנים קודם. כן גם מובא בגמרא: אלפיים שנה קדמה תורה לעולם, ומכח קושיות אלו סובר הרב מזידיטשוב כי המגיד לא אמר דברים אלו, אך [[הרבי]] מכריח כי הדבר נכון, שהרי שורה ארוכה של ראשונים אומרים כן, וישנם תירוצים שונים על קושיות אלו.{{הערת שוליים|ראה שומר אמונים ויכוח שני מי"ז.}}
39,916

עריכות

תפריט ניווט