הגהה
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
(הגהה) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
חברי המקהלה חיברו מספר [[ניגונים]] שלא מצאו חן בעיני [[אדמו"ר האמצעי]] עד לניגון שלפנינו שעל זה אמר: "בניגון זה ישנם תנועות של [[מרירות]] ו[[שמחה]] בעניין של תקווה". | חברי המקהלה חיברו מספר [[ניגונים]] שלא מצאו חן בעיני [[אדמו"ר האמצעי]] עד לניגון שלפנינו שעל זה אמר: "בניגון זה ישנם תנועות של [[מרירות]] ו[[שמחה]] בעניין של תקווה". | ||
היה תקופה בימי [[אדמו"ר הצמח צדק]] (בעיקר בשנים [[ת"ר]] - [[תר"ג]]) שהיו מלשינויות ומסירות שגרמו להפסיק לנגן ניגון זה אך ברבות הימים חזרו לנגנו. כיום מנגנים ניגון זה בכל בתי כנסיות [[חב"ד]] ברחבי תבל ובראשם בבית מדרשו של [[הרבי]] | היה תקופה בימי [[אדמו"ר הצמח צדק]] (בעיקר בשנים [[ת"ר]] - [[תר"ג]]) שהיו מלשינויות ומסירות שגרמו להפסיק לנגן ניגון זה אך ברבות הימים חזרו לנגנו. כיום מנגנים ניגון זה בכל בתי כנסיות [[חב"ד]] ברחבי תבל ובראשם בבית מדרשו של [[הרבי]] נשי"ד. | ||
בקרב חסידי חב"ד נשמרה המסורה מדורי דורות שמקובל שניגון זה ניגנו הכהנים ב[[בית המקדש]] בעת שעלו על הדוכן לברך את [[ברכת כהנים]]. עם זאת [[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא פעם כי יש יסוד לכך שניגון זה הוא תנועה של רבי, והוא חובר על ידי [[אדמו"ר הזקן]]. | בקרב חסידי חב"ד נשמרה המסורה מדורי דורות שמקובל שניגון זה ניגנו הכהנים ב[[בית המקדש]] בעת שעלו על הדוכן לברך את [[ברכת כהנים]]. עם זאת [[אדמו"ר הריי"צ]] התבטא פעם כי יש יסוד לכך שניגון זה הוא תנועה של רבי, והוא חובר על ידי [[אדמו"ר הזקן]]. |