עבודת הבירורים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הוספת תוכן)
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:
השלב הראשון ענינו הוא [[העלאת מיין נוקבין]], מלמטה למעלה: בירור [[ניצוצות הקדושה]] מה[[ישות]] שנגרמת על ידי הנבראים שמלובשים בהם ניצוצות קדושה. בירור זה נעשה על ידי [[ספירת המלכות]] שבה מלובש [[שם ב"ן]], שהיא הפועלת בהם [[ביטול היש]] לאין.
השלב הראשון ענינו הוא [[העלאת מיין נוקבין]], מלמטה למעלה: בירור [[ניצוצות הקדושה]] מה[[ישות]] שנגרמת על ידי הנבראים שמלובשים בהם ניצוצות קדושה. בירור זה נעשה על ידי [[ספירת המלכות]] שבה מלובש [[שם ב"ן]], שהיא הפועלת בהם [[ביטול היש]] לאין.


אמנם, בירור זה התחתון אינו שלימות ההעלאה, ולכן ישנו שלב נוסף בבירור - [[המשכת מיין דוכרין]], מלמעלה למטה: המשכת אור עליון ההופך את הניצוצות שנתבררו וכולל אותם באלוקות ממש. בירור זה נעשה על ידי [[ספירת החכמה]] שבה מלובש [[שם מ"ה]], שבכוחה לגלות בנבראים את ההתאחדות המוחלטת לאלוקות. על בירור זה (שע"י החכמה) נאמר פתגם הזוהר{{הערה|ראה זח"ב רנד סע"ב. הערות כ"ק אדמו"ר זי"ע סה"מ תש"א ע' 79. תש"ח ע' 206. ביאורי הזהר לרבי האמצעי תשא קיג א (ועייג"ב להלן שם). נשא קפד סע"א ואילך. ואתחנן רמב ב-ג. מאמרי אדה"ז תקס"ג ח"א ע' קפה ואילך. אמרי בינה שער התפילין פקמ"ג. אוה"ת במדבר ח"ד ע' אצב. המשך תרס"ו ע' תקכב-תקכג ובהערות 83-85 (וראה לעיל שם בארוכה). הנסמן במאמרי אדהאמ"צ דברים ח"א עמ' רצה.}} "בחכמה אתברירו", היינו, '''שהוא''' הבירור האמיתי ועיקר תכלית הבירור.
אמנם, בירור זה התחתון אינו שלימות ההעלאה, ולכן ישנו שלב נוסף בבירור - [[המשכת מיין דוכרין]], מלמעלה למטה: המשכת אור עליון ההופך את הניצוצות שנתבררו וכולל אותם באלוקות ממש. בירור זה נעשה על ידי [[ספירת החכמה]] שבה מלובש [[שם מ"ה]], שבכוחה לגלות בנבראים את ההתאחדות המוחלטת לאלוקות. על בירור זה (שע"י החכמה) נאמר פתגם הזוהר{{הערה|ראה זח"ב רנד סע"ב. הערות כ"ק אדמו"ר זי"ע סה"מ תש"א ע' 79. תש"ח ע' 206. ביאורי הזהר לרבי האמצעי תשא קיג א (ועייג"ב להלן שם). נשא קפד סע"א ואילך. ואתחנן רמב ב-ג. מאמרי אדה"ז תקס"ג ח"א ע' קפה ואילך. אמרי בינה שער התפילין פקמ"ג. אוה"ת במדבר ח"ד ע' אצב. המשך תרס"ו ע' תקכב-תקכג ובהערות 83-85 (וראה לעיל שם בארוכה). הנסמן במאמרי אדהאמ"צ דברים ח"א עמ' רצה.}} "[[בחכמה אתברירו]]", היינו, '''שהוא''' הבירור האמיתי ועיקר תכלית הבירור.


החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון, הוא החילוק בין עבודת ה[[שבטים]] לעבודת [[יוסף הצדיק]]. ולמרות שעבודתו של יוסף הצדיק שייכת בעיקרה לבירור העליון, בכל זאת בהיות יוסף הצדיק מלובש בגוף, היה עליו לתקן גם את הבירור התחתון, הראשון{{הערה|תורה אור וישב, כח, ב. וראה [[ספר המאמרים מלוקט]] חלק ד' מאמר ד"ה ויגש אליו תשל"ו, ושם נסמן.
החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון, הוא החילוק בין עבודת ה[[שבטים]] לעבודת [[יוסף הצדיק]]. ולמרות שעבודתו של יוסף הצדיק שייכת בעיקרה לבירור העליון, בכל זאת בהיות יוסף הצדיק מלובש בגוף, היה עליו לתקן גם את הבירור התחתון, הראשון{{הערה|תורה אור וישב, כח, ב. וראה [[ספר המאמרים מלוקט]] חלק ד' מאמר ד"ה ויגש אליו תשל"ו, ושם נסמן.
{{ש}}ולהעיר משני השלבים בבירור העולם - שהתחתון מקבל מהעליון ה[[משפיע]] עליו, או שהוא נעשה כמו העליון - ב[[דבר מלכות]] ש"פ וישלח וש"פ וישב תשנ"ב.}}.
{{ש}}ולהעיר משני השלבים בבירור העולם - שהתחתון מקבל מהעליון ה[[משפיע]] עליו, או שהוא נעשה כמו העליון - ב[[דבר מלכות]] ש"פ וישלח וש"פ וישב תשנ"ב.}}.
{{ערך מורחב|ערך=בחכמה אתברירו}}


===מעלת בירור התחתון דוקא===
===מעלת בירור התחתון דוקא===
1,616

עריכות

תפריט ניווט