כבר היה לעולמים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''כבר היה לעולמים מעין זה בשעת מתן תורה''' הוא מטבע לשון שטבע [[אדמו"ר הזקן]] ב[[ספר התניא|תניא]] פרק ל"ו, המתאר שהגילוי [[אור אין סוף ברוך הוא|אור ה' אין סוף ברוך הוא]] שיהי' ב[[ימות המשיח]], ובפרט כש[[תחיית המתים|יחיו המתים]] - כבר היה לעולמים מעין זה בשעת [[מתן תורה]], כדכתיב (דברים ד לה): "אתה הראת לדעת כי [[ה' הוא האלוקים|ה' הוא האלהים]] [[אין עוד מלבדו]]".
'''כבר היה לעולמים מעין זה בשעת מתן תורה''' הוא מטבע לשון שטבע [[אדמו"ר הזקן]] ב[[ספר התניא|תניא]] פרק ל"ו, המתאר שהגילוי [[אור אין סוף ברוך הוא|אור ה' אין סוף ברוך הוא]] שיהי' ב[[ימות המשיח]], ובפרט כש[[תחיית המתים|יחיו המתים]] - כבר היה לעולמים מעין זה בשעת [[מתן תורה]], כדכתיב<ref>דברים ד, לה.</ref>: "אתה הראת לדעת כי [[ה' הוא האלוקים|ה' הוא האלהים]] [[אין עוד מלבדו]]".


הרבי השתמש רבות במטבע לשון זו, אודות הרבה מ[[:קטגוריה:יעודי הגאולה|יעודי הגאולה]].
הרבי השתמש רבות במטבע לשון זו, אודות הרבה מ[[:קטגוריה:יעודי הגאולה|יעודי הגאולה]].


== מתי הי' כבר? ==
== מתי היה כבר? ==


=== בתחילת הבריאה ===
=== בתחילת הבריאה ===
עולם על מילואו נברא, ורק שאחרי [[חטא עץ הדעת]], נתערב [[טוב]] ו[[רע]], ועוד. בזמן הגאולה תחזור העולם למצב שבו הוא כבר הי'.
עולם על מילואו נברא, ורק שאחרי [[חטא עץ הדעת]], נתערב [[טוב]] ו[[רע]], ועוד. בזמן הגאולה תחזור העולם למצב שבו הוא כבר היה.


=== [[תיבת נח]] ===
=== [[תיבת נח]] ===
שורה 21: שורה 21:


== רק "מעין זה" ==
== רק "מעין זה" ==
(אף שכבר הי', הרי זה רק "מעין זה", ולעת"ל יהי') חידוש שלא מצינו לעולם<ref>לקו"ש חל"ה ע' 206.</ref>. ובכל ייעוד שנדמה שזה רק חזרה למה שכבר הי', יש לבאר מהו השלימות והחידוש שיהי' בזה בזמן הגאולה.
(אף שכבר היה, הרי זה רק "מעין זה", ולעתיד לבא יהיה) חידוש שלא מצינו לעולם<ref>לקו"ש חל"ה ע' 206.</ref>. ובכל יעוד שנדמה שזה רק חזרה למה שכבר היה, אכן יש לבאר מהו השלימות והחידוש שיהיה בזה בזמן הגאולה.


== למאי נפקא מינה ==
== למאי נפקא מינה ==
זה שיודעים שזה כבר הי', זה מחזק את האמונה, שכמו שכבר הי', כך גם יהי'<ref>לקו"ש חי"ח ע' 273.</ref>.
זה שיודעים שזה כבר היה, זה מחזק את האמונה, שכמו שכבר היה, כך גם יהיה<ref>לקו"ש חי"ח ע' 273.</ref>.


זה שכבר היה לעולמים, זה כבר נמשך בגדרי העולם ("לעולמים") - זמן ומקום, וע"כ אין צריך שהי' עוה"פ מתן תורה<ref>ד"ה אתה הראת תשמ"ו אות ו, סה"מ מלוקט א.</ref>. וזה נותן הכח שיהי' בגאולה העתידה<ref name=":0" />.  
זה שכבר היה לעולמים, זה כבר נמשך בגדרי העולם ("לעולמים") - זמן ומקום, ועל כן אין צריך שהיה עוד הפעם מתן תורה<ref>ד"ה אתה הראת תשמ"ו אות ו, סה"מ מלוקט א.</ref>. וזה נותן הכח שיהיה בגאולה העתידה<ref name=":0" />.  


== אנו רוצים גאולה שלימה ==
== אנו רוצים גאולה שלימה ==
ועוד והוא העיקר שבנ"י לא מסתפקים בכל הגילויים שכבר היו, כ"א רוצים בגילוי חדש שלא הי' לעולמים<ref>התוועדויות תנש"א ח"א ע' 335.</ref>.
ועוד והוא העיקר שבני ישראל לא מסתפקים בכל הגילויים שכבר היו, כי אם רוצים בגילוי חדש שלא היה לעולמים<ref>התוועדויות תנש"א ח"א ע' 335.</ref>.
328

עריכות

תפריט ניווט