612
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
ב- תוצאה טבעי מפעולת האדם. שהקב"ה הטביע שהמצוות והעבירות עצמם יביאו את השכר או עונש (וכ"ה הכרעת החסידות). | ב- תוצאה טבעי מפעולת האדם. שהקב"ה הטביע שהמצוות והעבירות עצמם יביאו את השכר או עונש (וכ"ה הכרעת החסידות). | ||
== יעודים גשמיים ושכר מצוות == | |||
===== יעודים גשמיים ("שכר" גשמי) ===== | ===== יעודים גשמיים ("שכר" גשמי) ===== | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
אמנם רבי יעקב במשנה (חולין שם) סובר שאין אדם אוכל אפילו פירותיהן בעוה"ז, רק בעוה"ב "למען יאריכון ימיך", ליום שכולו ארוך.</ref> "פירותיהן" (הפירות של השכר, לא עיקר השכר) בעוה"ז<ref>לקו"ש חי"ט פ' תצא שיחה א, ע' 197 ואילך. וש"נ.</ref>. | אמנם רבי יעקב במשנה (חולין שם) סובר שאין אדם אוכל אפילו פירותיהן בעוה"ז, רק בעוה"ב "למען יאריכון ימיך", ליום שכולו ארוך.</ref> "פירותיהן" (הפירות של השכר, לא עיקר השכר) בעוה"ז<ref>לקו"ש חי"ט פ' תצא שיחה א, ע' 197 ואילך. וש"נ.</ref>. | ||
== סוגי היעודים והשכר == | |||
==== סוגי יעודים גשמיים ==== | ==== סוגי יעודים גשמיים ==== | ||
שורה 56: | שורה 56: | ||
=== מקבלים או נוטלים את השכר === | === מקבלים או נוטלים את השכר === | ||
היעודים גשמיים מקבלים | היעודים גשמיים מקבלים מהקב"ה, ואין צריכים לעוד פעולה בזה. | ||
לעומת זאת השכר דלעתיד לבא, צריך פעולה של נטילת השכר, כי אפשר להיות עסוק רק בלהנות | לעומת זאת השכר דלעתיד לבא, צריך פעולה של נטילת השכר, כי אפשר להיות עסוק רק בלהנות מ[[זיו השכינה]] במקום ליטול את השכר<ref name=":2" />. | ||
== תשלום ושכר או מחוייבים == | == תשלום ושכר או מחוייבים == |
עריכות