שכר ועונש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  ביום שני בשעה 20:46
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
ב- תוצאה טבעי מפעולת האדם. שהקב"ה הטביע שהמצוות והעבירות עצמם יביאו את השכר או עונש (וכ"ה הכרעת החסידות).
ב- תוצאה טבעי מפעולת האדם. שהקב"ה הטביע שהמצוות והעבירות עצמם יביאו את השכר או עונש (וכ"ה הכרעת החסידות).


=== יעודים גשמיים ושכר מצוות ===
== יעודים גשמיים ושכר מצוות ==


===== יעודים גשמיים ("שכר" גשמי) =====
===== יעודים גשמיים ("שכר" גשמי) =====
שורה 27: שורה 27:
אמנם רבי יעקב במשנה (חולין שם) סובר שאין אדם אוכל אפילו פירותיהן בעוה"ז, רק בעוה"ב "למען יאריכון ימיך", ליום שכולו ארוך.</ref> "פירותיהן" (הפירות של השכר, לא עיקר השכר) בעוה"ז<ref>לקו"ש חי"ט פ' תצא שיחה א, ע' 197 ואילך. וש"נ.</ref>.
אמנם רבי יעקב במשנה (חולין שם) סובר שאין אדם אוכל אפילו פירותיהן בעוה"ז, רק בעוה"ב "למען יאריכון ימיך", ליום שכולו ארוך.</ref> "פירותיהן" (הפירות של השכר, לא עיקר השכר) בעוה"ז<ref>לקו"ש חי"ט פ' תצא שיחה א, ע' 197 ואילך. וש"נ.</ref>.


=== סוגי היעודים והשכר ===
== סוגי היעודים והשכר ==


==== סוגי יעודים גשמיים ====
==== סוגי יעודים גשמיים ====
שורה 56: שורה 56:


=== מקבלים או נוטלים את השכר ===
=== מקבלים או נוטלים את השכר ===
היעודים גשמיים מקבלים מהב"ה, ואין צריכים לעוד פעולה בזה.  
היעודים גשמיים מקבלים מהקב"ה, ואין צריכים לעוד פעולה בזה.  


לעומת זאת השכר דלעתיד לבא, צריך פעולה של נטילת השכר, כי אפשר להיות עסוק רק בלהנות מזיו השכינה במקות ליטול את השכר<ref name=":2" />.
לעומת זאת השכר דלעתיד לבא, צריך פעולה של נטילת השכר, כי אפשר להיות עסוק רק בלהנות מ[[זיו השכינה]] במקום ליטול את השכר<ref name=":2" />.


== תשלום ושכר או מחוייבים ==
== תשלום ושכר או מחוייבים ==
91

עריכות

תפריט ניווט