יואל בעל שם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
 
שורה 16: שורה 16:


ר' יואל, ככל המקובלים מ[[הצדיקים הנסתרים]] היה בקי גדול בצרופי שמות הקדושים, קמיעות והשבעות, היה מרפא חולים, חולי ה[[גוף]] או הנפש, וגם גירש מזיקים ורוחות רעות, והתפרסם בדורו כבעל מופת גדול, והותיר אחריו סגולות וקמיעות כתובות.
ר' יואל, ככל המקובלים מ[[הצדיקים הנסתרים]] היה בקי גדול בצרופי שמות הקדושים, קמיעות והשבעות, היה מרפא חולים, חולי ה[[גוף]] או הנפש, וגם גירש מזיקים ורוחות רעות, והתפרסם בדורו כבעל מופת גדול, והותיר אחריו סגולות וקמיעות כתובות.
התואר 'בעל שם' ניתן לו מטעם כפול, הן בשל כך שהיה לו 'שם' מיוחד כיון שהיה משובח משאר בני דורו בתורה ובצדקות, והן מכיון שעשה מופתים עם ידיעותיו הרחבות בעניני קבלה{{הערה|ספר הזכרונות פרק צג.}}.


רבי יואל, בעל השם מזאמושטש, התפרסם בעולם היהודי לא רק במעשי הנפלאות שביצע. כי אם בעיקר בפעליו הרבים. במיוחד בשטח הרבצת התורה. בין השאר פתח ישיבה בזאמושטש, שהצטיינה בכך שלמדו בה היטב גם נגלה וגם נסתר. בנגלה הנהיג רבי יואל הבעל שם מזאמושטש את דרך הלימוד של רבו רבי [[יואל סירקיש]] שהתבססה על התעמקות בסוגיא להבנתה על אתר באופן הגיוני.
רבי יואל, בעל השם מזאמושטש, התפרסם בעולם היהודי לא רק במעשי הנפלאות שביצע. כי אם בעיקר בפעליו הרבים. במיוחד בשטח הרבצת התורה. בין השאר פתח ישיבה בזאמושטש, שהצטיינה בכך שלמדו בה היטב גם נגלה וגם נסתר. בנגלה הנהיג רבי יואל הבעל שם מזאמושטש את דרך הלימוד של רבו רבי [[יואל סירקיש]] שהתבססה על התעמקות בסוגיא להבנתה על אתר באופן הגיוני.
31,174

עריכות

תפריט ניווט