אגרת התשובה - פרק י"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''פרק י"ב''' של [[אגרת התשובה]] מסביר  את טעם ה[[שמחה]] ביסורי הגוף,  
'''פרק י"ב''' של [[אגרת התשובה]] מסביר  את טעם ה[[שמחה]] ביסורי הגוף,  
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
 
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=י"ב|טקסט הפרק="וטעם ה[[שמחה]] ביסורי הגוף לפי שהיא טובה גדולה ועצומה לנפש החוטאת למרקה בעולם הזה ולהצילה מהמירוק ב[[גיהנם]] (בפרט בדורותינו אלה שאין ביכולת להתענות כפי מספר כל הצומות שבתיקוני [[תשובה]] מ[[האר"י]] ז"ל הצריכות למירוק הנפש להצילה ממירוק בגיהנם) וכמ"ש הרמב"ן ז"ל בהקדמה לפי' איוב שאפילו יסורים של איוב ע' שנה אין להן ערך כלל ליסורי הנפש שעה אחת בגיהנם כי אש אחד מששים וכו'. אלא לפי שעוה"ז חסד יבנה וביסורין קלין בעולם הזה ניצול מדינים קשים של עוה"ב כמשל הילוך והעתקת הצל בארץ טפח לפי הילוך גלגל השמש ברקיע אלפים מילין וכו'. ויתר על כן לאין קץ הוא בנמשל בבחינת השתלשלות העולמות מרום המעלות עד [[עולם הזה]] הגשמי. וכנודע ממה שאיתא בזוהר הקדוש מענין עליות עולמות העליונים באתערותא דלתתא בהקרבת עוף אחד בן יונה או תור על גבי ה[[מזבח]] או קומץ מנחה. וכן הוא בכל המצות מעשיות כנודע מ[[האריז"ל]]. וזהו שאמרו רז"ל על פסוק והתקדשתם והייתם קדושים אדם מקדש עצמו מעט מלמטה מקדשין אותו הרבה מלמעלה וכו', (וכמ"ש לעיל בענין אשר קדשנו במצותיו וכו' בחי' [[סובב כל עלמין]] וכו') וככה ממש הוא בענין שכר ועונש כמארז"ל שכר מצוה מצוה וכו' וכמ"ש במ"א. ודעת לנבון נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב:"}}
{{פרק תניא|פרק=י"ב|טקסט הפרק="וטעם ה[[שמחה]] ביסורי הגוף לפי שהיא טובה גדולה ועצומה לנפש החוטאת למרקה בעולם הזה ולהצילה מהמירוק ב[[גיהנם]] (בפרט בדורותינו אלה שאין ביכולת להתענות כפי מספר כל הצומות שבתיקוני [[תשובה]] מ[[האר"י]] ז"ל הצריכות למירוק הנפש להצילה ממירוק בגיהנם) וכמ"ש הרמב"ן ז"ל בהקדמה לפי' איוב שאפילו יסורים של איוב ע' שנה אין להן ערך כלל ליסורי הנפש שעה אחת בגיהנם כי אש אחד מששים וכו'. אלא לפי שעוה"ז חסד יבנה וביסורין קלין בעולם הזה ניצול מדינים קשים של עוה"ב כמשל הילוך והעתקת הצל בארץ טפח לפי הילוך גלגל השמש ברקיע אלפים מילין וכו'. ויתר על כן לאין קץ הוא בנמשל בבחינת השתלשלות העולמות מרום המעלות עד [[עולם הזה]] הגשמי. וכנודע ממה שאיתא בזוהר הקדוש מענין עליות עולמות העליונים באתערותא דלתתא בהקרבת עוף אחד בן יונה או תור על גבי ה[[מזבח]] או קומץ מנחה. וכן הוא בכל המצות מעשיות כנודע מ[[האריז"ל]]. וזהו שאמרו רז"ל על פסוק והתקדשתם והייתם קדושים אדם מקדש עצמו מעט מלמטה מקדשין אותו הרבה מלמעלה וכו', (וכמ"ש לעיל בענין אשר קדשנו במצותיו וכו' בחי' [[סובב כל עלמין]] וכו') וככה ממש הוא בענין שכר ועונש כמארז"ל שכר מצוה מצוה וכו' וכמ"ש במ"א. ודעת לנבון נקל ומשכיל על דבר ימצא טוב:"}}


תפריט ניווט