31,496
עריכות
(אין גופות למעלה, כפשוט) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מקורות}} | {{מקורות}} | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי=המושג 'זיווג גופני' בחסידות|אחר=הנהגות המחוייבות בין בעל ואשה|ראו=[[קדושת הבית היהודי]]}} | |||
'''זיווג גופני''' הוא [[משל]] ל[[יחוד (קבלה)|יחוד]] פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת [[גשמיות]] לעומת [[זיווג נשיקין]] שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת [[זיווג נשיקין]] הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות. | '''זיווג גופני''' הוא [[משל]] ל[[יחוד (קבלה)|יחוד]] פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת [[גשמיות]] לעומת [[זיווג נשיקין]] שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת [[זיווג נשיקין]] הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות. | ||
שורה 5: | שורה 6: | ||
מסופר, כי כאשר הגיע [[אדמו"ר הזקן]] למעזריטש, הוא ראה את [[המגיד ממעזריטש]] מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי [[פנחס מקוריץ]], הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. [[המגיד ממעזריטש]] שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי [[נשמה|נשמתו]] של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, ב[[או"א]], אבל נשמתי היא מ[[ז"א]] ו[[מלכות]] שהוא [[זיווג גופני]]. | מסופר, כי כאשר הגיע [[אדמו"ר הזקן]] למעזריטש, הוא ראה את [[המגיד ממעזריטש]] מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי [[פנחס מקוריץ]], הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. [[המגיד ממעזריטש]] שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי [[נשמה|נשמתו]] של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, ב[[או"א]], אבל נשמתי היא מ[[ז"א]] ו[[מלכות]] שהוא [[זיווג גופני]]. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
*[[זיווג נשיקין]] | *[[זיווג נשיקין]] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
עריכות