עולם התוהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דקדוק
(דקדוק)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
{{סדר ההשתלשלות}}
{{סדר ההשתלשלות}}
'''עולם התוהו - נקודים''' הוא כינויו של ה[[שמיטה (בעולמות)|שמיטה]] הראשונה , הקודמת לשמיטה זו שהיא [[עולם התיקון]]{{הערה| ספר התמונה הקדמה לתמונה ג' דף כט' ודף לא' ובתו"א נא' ד'}}. הספירות של עולם התהו נבראו באופן של אורות מרובים וכלים מועטים (הכלים לא יכלו להכיל את עוצמת האור אלא רק היוו כלי לצמצומו והעברתו. משום כך הספירות לא הצליחו להתאחד ולהתכלל אחד עם השני וכתוצאה מכך הייתה [[שבירת הכלים]], הכלים של [[עולם התוהו]] נשברו והאורות נתפרדו, (לכן נברא [[עולם התיקון]], אשר עניינו הוא "לשבת יצרה", העולם נוצר בשביל יישובו. בעולם התיקון קיים המצב של [[אורות בכלים]], בו האורות מתלבשים בתוך הכלי ועל ידי זה יתאחדו ה[[אורות]] אחד עם השני), אמנם אורות אלה נפלו וירדו לעולמות [[בריאה]] [[יצירה]] ובעיקר לעולם התחתון ביותר, עולם ה[[עשייה]]. על ידי שהאדם עובד את הקב"ה הוא גורם לאורות להתברר ולהתעלות חזרה אל מקום גבוה יותר מאשר בו היו לפני שנפלו ב[[שבירת הכלים]].  
'''עולם התוהו - נקודים''' הוא כינויו של ה[[שמיטה (בעולמות)|שמיטה]] הראשונה , הקודמת לשמיטה זו שהיא [[עולם התיקון]]{{הערה| ספר התמונה הקדמה לתמונה ג' דף כט' ודף לא' ובתו"א נא' ד'}}. הספירות של עולם התהו נבראו באופן של אורות מרובים וכלים מועטים (הכלים לא יכלו להכיל את עוצמת האור אלא רק היוו כלי לצמצומו והעברתו. משום כך הספירות לא הצליחו להתאחד ולהתכלל אחד עם השני וכתוצאה מכך הייתה [[שבירת הכלים]], הכלים של [[עולם התוהו]] נשברו והאורות נתפרדו, (לכן נברא [[עולם התיקון]], אשר עניינו הוא "לשבת יצרה", העולם נוצר בשביל יישובו. בעולם התיקון קיים המצב של [[אורות בכלים]], בו האורות מתלבשים בתוך הכלי ועל ידי זה יתאחדו ה[[אורות]] אחד עם השני), אמנם אורות אלה נפלו וירדו לעולמות [[בריאה]] [[יצירה]] ובעיקר לעולם התחתון ביותר, עולם ה[[עשייה]]. על ידי עבודת האדם את הקב"ה האורות מתבררים ומתעלים חזרה אל מקום גבוה יותר מאשר בו היו לפני שנפלו ב[[שבירת הכלים]].  
הסבר נוסף של אדמוה"ז {{הערה|תו"א נא' ד' -נב' א}} שבתהו לא היה פרצופים, ז"א התכללות של המידות וגם לא היה התחלקות הספירות לפרטי פרטים אלא כל ספירה הייתה לעצמה בקיצור ובכלליות.   
הסבר נוסף של אדמוה"ז {{הערה|תו"א נא' ד' -נב' א}} שבתהו לא היה פרצופים, ז"א התכללות של המידות וגם לא היה התחלקות הספירות לפרטי פרטים אלא כל ספירה הייתה לעצמה בקיצור ובכלליות.   


משתמש אלמוני

תפריט ניווט