האו"ם החסידי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (יוסף בן מלמד העביר את הדף או"ם החסידי לשם האו"ם החסידי: שם תקין )
שורה 5: שורה 5:


במהלך [[חג הסוכות]] [[תשל"א]] התקיימה ועידה של נציגי המדינות החבירות ב[[או"ם]] שהתפרסה על פני שבוע שלם, בדיוק במהלך ימי [[חג הסוכות]] (בין החג הראשון לבין שבת בראשית) שבו נידונה בין היתר עמדת ה[[או"ם]] בנוגע לשטחים שנכבשו מחדש ע"י [[צה"ל]] ב[[מלחמת ששת הימים]].
במהלך [[חג הסוכות]] [[תשל"א]] התקיימה ועידה של נציגי המדינות החבירות ב[[או"ם]] שהתפרסה על פני שבוע שלם, בדיוק במהלך ימי [[חג הסוכות]] (בין החג הראשון לבין שבת בראשית) שבו נידונה בין היתר עמדת ה[[או"ם]] בנוגע לשטחים שנכבשו מחדש ע"י [[צה"ל]] ב[[מלחמת ששת הימים]].
בתגובה להחלטות הועידה, כבר בהתוועדות ביום ב' של [[חג הסוכות]] אמר [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן) שכתגובה צריך לערוך כינוסים שמצד הקדושה, ע"מ לשנות בהחלטות הועידה{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב, ע' 108 ואילך.}}, ומכיון שכל [[יהודי]] הוא בעה"ב במקומו, בכינוס של [[צא"ח]] שיערך ב[[חול המועד]], כל אחד מהדוברים ידבר בתור בעה"ב על המדינה ממנה הגיע, ובסוף הכינוס יתקבלו החלטות ע"י בעלי הבית של המדינות{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב, ע' 115 ואילך.}}. וכך הי' וההחלטות שהתקבלו היו בנוגע ליהודים שנמצאים ב[[רוסיה]], בנוגע ל[[ביאת המשיח]] ועוד החלטות{{הערה|תשורה וולפא - נפרסטק, ע' 51 http://teshura.com/Wolpe-Neparstik%20-%20Teves%2019%2C%205779.pdf.}}.  
 
ב[[שמחת תורה]] לפני [[הקפות]] נשא [[כ"ק אדמו"ר]] [[שיחת קודש]] ותוכנה אשר אין סיבה לחשוש מהחלטות הועידה מכיון ש"יושב בשמים ישחק ה' ילעג למו" וממילא גם ה"רגשו" ו"יהגו" הרי הוא "ריק" (לשון הפסוק) ולא יפעל מאומה. בהמשך ל[[שיחה]] קרא הרבי לבעלי-הבית של ארבעת המעצמות הגדולות ("מיינע ביג פאר") - [[אנגליה]], [[ארצות הברית]], [[צרפת]] ו[[רוסיה]] - ושל [[ארץ ישראל]], לקבל משקה ע"מ לחלקו בקהל, באומרו שיהיה "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" בקרוב ממש{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 133 ואילך.}}.
כתגובה להחלטות הועידה, כבר בהתוועדות ביום ב' של [[חג הסוכות]] הורה [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן) שכתגובה להחלטות הועידה יש לערוך כינוסים שמצד הקדושה, ע"מ להשפיע על החלטות הועידה{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב, ע' 108 ואילך.}}, ומכיון שכל [[יהודי]] הוא בעה"ב במקומו, בכינוס [[צא"ח]] שיערך ב[[חול המועד]], הדוברים ידברו בתור בעה"ב על המדינה ממנה הגיעו, ובסוף הכינוס יתקבלו החלטות ע"י בעלי הבית של המדינות{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב, ע' 115 ואילך.}}.  
לאחר מינוי בעלי-בתים על ארבעת המעצמות אמר [[כ"ק אדמו"ר]] שהסדר בעולם הוא, שאחרי הגעת המעצמות הגדולות, באות גם שאר המדינות הקטנות יותר. והורה שכל הבעלי-בתים על כל המדינות, יאמרו לחיים. לאחרי שאמרו לחיים אמר, שהסדר הוא שאחרי ביאת כל המדינות, ה"טשערמאן" (היו"ר) מעלה להצבעה הצעה, וכולם מצביעים עליה, וכאשר ישנה הסכמה פה אחד, אזי כן יקום. וממילא יחליטו עכשיו ש[[עם ישראל]] הוא אמת, שה[[תורה]] היא אמת, וש"ה' אלוקים אמת" ו"אמת הוי' לעולם", וממילא שכל העולם צריך לנהוג ע"פ תורת אמת{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 135 ואילך.}}.
 
לאחרי ההצבעה אמר [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן): מכיון שהסדר בעולם הוא שאחרי ההצבעה הולכים למופע, ממילא עכשיו יערכו מופע וא' מהבעלי-בתים יעשה 'קולע', ואכן בעל הבית על אנגליה הרב [[בן  ציון שם טוב]], מיד עשה 'קולע'.
וכך אכן הי' ההחלטות שהתקבלו היו בנוגע ליהודים ב[[רוסיה]], בנוגע ל[[ביאת המשיח]] ועוד החלטות{{הערה|תשורה וולפא - נפרסטק, ע' 51 http://teshura.com/Wolpe-Neparstik%20-%20Teves%2019%2C%205779.pdf.}}.  
 
בליל [[שמחת תורה]] לפני [[הקפות]] נשא [[כ"ק אדמו"ר]] [[שיחת קודש]] ותוכנה אשר אין סיבה לחשוש מהחלטות הועידה מכיון ש"יושב בשמים ישחק ה' ילעג למו" וממילא גם ה"רגשו" ו"יהגו" הרי הוא "ריק" (לשון הפסוק) ולא יפעל מאומה.  
 
בהמשך ל[[שיחה]] קרא הרבי לבעלי-הבית על ארבעת המעצמות הגדולות ("מיינע ביג פאר") - [[אנגליה]] (הרב [[בן ציון שם טוב]]), [[ארצות הברית]] (הרב [[שמואל לויטין]]), [[צרפת]] (הרב [[יוסף גולדברג]]) ו[[רוסיה]] (הרב [[יהודה בוטרשווילי]] (קולשאר) - וכמו"כ הבעה"ב על [[ארץ ישראל]] (הרב [[חיים שלום סגל]]), לקבל משקה ע"מ לחלקו בקהל, באומרו שיהיה "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" בקרוב ממש{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 133 ואילך.}}.
 
לאחר מינוי בעלי-בתים על ארבעת המעצמות אמר [[כ"ק אדמו"ר]] שהסדר בעולם הוא, שאחרי הגעת המעצמות הגדולות, באות גם שאר המדינות הקטנות יותר. והורה שכל הבעלי-בתים על כל המדינות, יאמרו לחיים.  
 
לאחרי שאמרו לחיים אמר, שהסדר הוא שאחרי ביאת כל המדינות, ה"טשערמאן" (היו"ר) מעלה להצבעה הצעה, וכולם מצביעים עליה, וכאשר ישנה הסכמה פה אחד, אזי כן יקום. וממילא יחליטו עכשיו ש[[עם ישראל]] הוא אמת, שה[[תורה]] היא אמת, וש"ה' אלוקים אמת" ו"אמת הוי' לעולם", וממילא שכל העולם צריך לנהוג ע"פ תורת אמת{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 135 ואילך.}}.
 
לאחרי ההצבעה אמר [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן): מכיון שהסדר בעולם הוא שאחרי ההצבעה הולכים למופע, ממילא עכשיו יערכו מופע וא' מהבעלי-בתים יעשה 'קולע', ואכן בעל הבית על אנגליה (הרב [[בן  ציון שם טוב]]), מיד עשה 'קולע'.
 
לאחרי ההקפות ב[[שמיני עצרת]], בסעודה בבית [[כ"ק אדמו"ר הריי"צ]] התבטא [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן) אשר הענין אינו בדיחה, מכיון אשר אם הענין היה רק בדיחה לא היה עושה זאת במעמד ספרי התורה{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 119.}}.
לאחרי ההקפות ב[[שמיני עצרת]], בסעודה בבית [[כ"ק אדמו"ר הריי"צ]] התבטא [[כ"ק אדמו"ר]] (תוכן) אשר הענין אינו בדיחה, מכיון אשר אם הענין היה רק בדיחה לא היה עושה זאת במעמד ספרי התורה{{הערה|תורת מנחם - התוועדויות, כרך ס"ב ע' 119.}}.
למחרת - ביום [[שמיני עצרת]] לפני [[מנחה]], ניגשו אל [[כ"ק אדמו"ר]] הבעלי-בתים על ארבעת המעצמות ([[אנגליה]], [[ארצות הברית]], [[צרפת]] ו[[רוסיה]]) ובעל-הבית על [[ארץ ישראל]], והודיעו אשר מתוקף תפקידם כבעלי-בתים על המדינות, הרי הם ממנים את [[כ"ק אדמו"ר]] לבעל-הבית על כל העולם כולו.
למחרת - ביום [[שמיני עצרת]] לפני [[מנחה]], ניגשו אל [[כ"ק אדמו"ר]] הבעלי-בתים על ארבעת המעצמות ([[אנגליה]], [[ארצות הברית]], [[צרפת]] ו[[רוסיה]]) ובעל-הבית על [[ארץ ישראל]], והודיעו אשר מתוקף תפקידם כבעלי-בתים על המדינות, הרי הם ממנים את [[כ"ק אדמו"ר]] לבעל-הבית על כל העולם כולו.


תפריט ניווט