שיחה:בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 563515 של חסיד של הרבי (שיחה) נראה איך יתקדם. אולי אח"כ אחזיר את זה)
תגית: ביטול
שורה 175: שורה 175:
:גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת  זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC)
:גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת  זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC)
::זה אכן עוסק בבית דין רבני חב"ד (יש מקומות שנכתב שהיה זה מענה לרב י.י.י. מזכיר הבי"ד ויש שאמרו שזה לבערקה וואלף בהקשר לפרשייה שלו עם הבי"ד). כשכותבים מאידך לאו דווקא שזה סתירה אלא זה כיוון קצת שונה. מקודם היו מובאות שמבססות את מעמדו של בית הדין וכעת מובא מענה בכיוון אחר על כך שגם הבית דין כפוף להנחיות השולחן ערוך ואם לא כופף א"ע אליהם אין לדבריו תוקף. אגב יש עוד התייחסויות של הרבי לעניין ואוסיף בעז"ה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:37, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 15:37, 25 ביולי 2022 (UTC)
::זה אכן עוסק בבית דין רבני חב"ד (יש מקומות שנכתב שהיה זה מענה לרב י.י.י. מזכיר הבי"ד ויש שאמרו שזה לבערקה וואלף בהקשר לפרשייה שלו עם הבי"ד). כשכותבים מאידך לאו דווקא שזה סתירה אלא זה כיוון קצת שונה. מקודם היו מובאות שמבססות את מעמדו של בית הדין וכעת מובא מענה בכיוון אחר על כך שגם הבית דין כפוף להנחיות השולחן ערוך ואם לא כופף א"ע אליהם אין לדבריו תוקף. אגב יש עוד התייחסויות של הרבי לעניין ואוסיף בעז"ה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:37, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 15:37, 25 ביולי 2022 (UTC)
== הכפלת והרחבת בית הדין תשפ"ד ==
רקע להרחבת והכפלת בית הדין. ומכאן ניתן להוסיף במינון מתאים לתוך הערך:
בסוף אייר פ"ד בוצע מהלך מוזר ולא מובן בבית הדין, כאשר במעמד 6 חברי בי"ד, הוצע באופן פתאומי ללא דיון או הודעה מוקדמת, למנות שישה חברי בית דין, ובכך להכפיל את מספר החברים.
היה ברור כי המהלך נועד להשתלט על הרוב בבית דין, כדי לקבל החלטות מסויימות בקשר להנהלת אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, אשר הרכבה מצוי בדיונים מתקדמים בבית המשפט.
נקדים. חברי בית הדין לא שותפו במהלכי בי"ד בקשר לדיונים המשפטיים של אגו"ח ובתחילת אייר הוזמנו החברים כדי להוציא קריאה לבית המשפט, שרק הבי"ד אחראי למנות את חברי אגו"ח,
אבל הדיון התפוצץ כאשר שלושה מהרבנים (הרב גוראריה, הרב העכט והרב הבלין) לא הביעו הסכמה עם המהלכים שנעשו בלי לעדכנם כלל, והשלושה יצאו מבית הדין לפני שהחל הדיון.
ושוב, בסוף אייר נקראו חברי בית הדין לדיון בנושאים שונים ומשונים, והרב העכט לא הסכים לבוא לאחר התרגיל בדיון הקודם. התאספו איפוא ששה חברי בי"ד, ובלי הודעה מוקדמת, החלה הקראת שמות רבנים חדשים לבית דין,
ומיד החל דיון סוער, הרב גוראריה הביע תרעומת כיצד זה אחד מהרבנים מחליט על דעת עצמו ומביא את הרבנים להחתמה מהירה. לאחר דין ודברים בקולות רמים, הרב גוראריה והרב הבלין יצאו מהדיון. ובשעות הקרובות הופצה ידיעה כי מונו רבנים חדשים.
אלא שלתדהמת כולם, בו ביום יצא מכתב הכחשה למינוי הרבנים, והחותמים בתחתית המכתב: הרב ירוסלבסקי, הרב העכט, הרב גוראריה והרב הבלין.
בשעת לילה מאוחרת של יום הדיון, הגיעו ארבעה רבנים חדשים יחד עם הרב גלוכובסקי לבית הרב ירוסלבסקי, והוא בירכם [[משתמש:אלכסנדר|אלכסנדר]] - [[שיחת משתמש:אלכסנדר|שיחה]], 10:26, כ"ז באייר, ה'תשפ"ד 10:26, 4 ביוני 2024 (IDT)
686

עריכות

תפריט ניווט