אריך אנפין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 253 בתים ,  21 באפריל 2024
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{עולמות אבי"ע}}
{{עולמות אבי"ע}}
'''אריך אנפין''' (נקרא גם '''אריך''' סתם) הוא חיצוניות ה[[כתר]] והחלק התחתון שבו. ה'כתר' הוא ה"ממוצע" וה"מגשר" בין ה[[אור אין סוף]] (הנקרא "מאציל") ל[[עולם האצילות]] (הנקרא "נאצלים") ודרכו לשאר העולמות, וכדרך כל ממוצע הוא כלול משתי הבחינות אותן הוא מחבר: פנימיותו היא הבחינה תחתונה שבמאציל (ונקראת [[עתיק יומין]]), וחיצוניותו היא בחינה עליונה שבנאצלים (ונקראת אריך אנפין){{הערה|מאמרים תש"ה עמ' 130.}}.
'''אריך אנפין''' (נקרא גם '''אריך''' סתם) הוא חיצוניות ה[[כתר]] והחלק התחתון שבו. ה'כתר' הוא ה"ממוצע" וה"מגשר" בין ה[[אור אין סוף]] (הנקרא "מאציל") ל[[עולם האצילות]] (הנקרא "נאצלים") ודרכו לשאר העולמות, וכדרך כל ממוצע הוא כלול משתי הבחינות אותן הוא מחבר: פנימיותו היא הבחינה תחתונה שבמאציל - שהוא ה[[אור אין סוף]] (ונקראת [[עתיק יומין]]), וחיצוניותו היא בחינה עליונה שבנאצלים - כלומר העולמות שנבראו לאחר צמצום האור האלוקי (ונקראת אריך אנפין){{הערה|מאמרים תש"ה עמ' 130.}}.


==רצון על התהוות העולמות==
==רצון על התהוות העולמות==
שורה 6: שורה 6:


==שורש הנאצלים==
==שורש הנאצלים==
אריך אנפין הוא "בחינה עליונה שבנאצלים", והכוונה היא שהוא השורש הספירות. הספירות עצמן הן באצילות אך שורשן הוא בכתר. ובכתר עצמו הן בחיצוניותו - באריך אנפין. על ההבדל שבין המידות דאצילות לשורשן באריך מביאה החסידות שני משלים:
אריך אנפין הוא "בחינה עליונה שבנאצלים", והכוונה היא שהוא השורש של הספירות: הספירות עצמן יונקות את חיותם מהספירות של עולם האצילות, והספירות של עולם האצילות שורשן הוא בכתר, ובכתר עצמו מהחבינה התחתונה והחיצונית שבו - באריך אנפין. על ההבדל שבין המידות דאצילות לשורשן באריך מביאה החסידות שני משלים:


===א. להבה גלויה לעומת האש שבתוך בגחלת===
===א. להבה גלויה לעומת האש שבתוך בגחלת===
12,906

עריכות

תפריט ניווט