דף היומי בירושלמי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 62: שורה 62:


=== מעמד סיום ירושלמי הראשון ===
=== מעמד סיום ירושלמי הראשון ===
[[קובץ:מכתב לסיום ירושלמי2.jpg|ממוזער|מכתב של [[הרבי]] לסיום הראשון של [[ירושלמי]] ב[[חתימה|חתימתו]] הקדושה]]
ביום ראשון [[י"א אייר]] [[תשד"מ]] התקיים ב[[בורו פארק]] מעמד חגיגי לסיום ירושלמי הראשון. בהתאם הוראת [[הרבי]] נסעו לסיום אנ"ש ובחורים רבים. הרב [[מרדכי מענטליק]] כובד לקרוא מכתב של [[הרבי]] שבו הדרן קצר על ה[[ירושלמי]] וקשר בין סיום ה[[ירושלמי]] לתחילתו. במכתב [[הרבי]] ציטט את דברי [[אדמו"ר האמצעי]] ו[[אדמו"ר הרש"ב]] "שמאיר בה ה[[חכמה]] ברורה כמו שהיא למעלה ב[[גילוי]]". כשהדגשת [[הרבי]] על העניין ש[[ירושלמי]] זה עניין השלום כפי שפתח את המכתב "לימוד ה[[ירושלמי]] שיביא גם למעשה (ולהנהגה) כהנהגת מארי ד[[תלמוד ירושלמי]] – שמנעימין זה לזה... חיבה ורעות נוהגים זה בזה לקיים מה שנאמר "האמת והשלום אהבו"". ו[[הרבי]] סיים עם  הסיום של [[מסכת טהרות]] במשניות "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום".
ביום ראשון [[י"א אייר]] [[תשד"מ]] התקיים ב[[בורו פארק]] מעמד חגיגי לסיום ירושלמי הראשון. בהתאם הוראת [[הרבי]] נסעו לסיום אנ"ש ובחורים רבים. הרב [[מרדכי מענטליק]] כובד לקרוא מכתב של [[הרבי]] שבו הדרן קצר על ה[[ירושלמי]] וקשר בין סיום ה[[ירושלמי]] לתחילתו. במכתב [[הרבי]] ציטט את דברי [[אדמו"ר האמצעי]] ו[[אדמו"ר הרש"ב]] "שמאיר בה ה[[חכמה]] ברורה כמו שהיא למעלה ב[[גילוי]]". כשהדגשת [[הרבי]] על העניין ש[[ירושלמי]] זה עניין השלום כפי שפתח את המכתב "לימוד ה[[ירושלמי]] שיביא גם למעשה (ולהנהגה) כהנהגת מארי ד[[תלמוד ירושלמי]] – שמנעימין זה לזה... חיבה ורעות נוהגים זה בזה לקיים מה שנאמר "האמת והשלום אהבו"". ו[[הרבי]] סיים עם  הסיום של [[מסכת טהרות]] במשניות "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום".


[[קובץ:מכתב לסיום ירושלמי2.jpg|ממוזער|מכתב של [[הרבי]] לסיום הראשון של [[ירושלמי]] עם הגהות בכתב יד קודשו בגוף המכתב]]
=== הרבי מסביר את שינויים בין תלמוד בבלי לירושלמי ===
=== הרבי מסביר את שינויים בין תלמוד בבלי לירושלמי ===
מאז התקנה של "דף היומי בירושלמי" [[הרבי]] הקפיד מאז לערוך השוואה בשינויים בין ה[[תלמוד בבלי]] ל[[תלמוד ירושלמי]].וכמו ש[[הרבי]] בעצמו אמר את זה בכמה וכמה הדרנים. ובכלל באותה תקופה [[הרבי]] אמר עשרות שיחות בנוגע ל[[תלמוד בבלי]] ו[[תלמוד ירושלמי]].
מאז התקנה של "דף היומי בירושלמי" [[הרבי]] הקפיד מאז לערוך השוואה בשינויים בין ה[[תלמוד בבלי]] ל[[תלמוד ירושלמי]].וכמו ש[[הרבי]] בעצמו אמר את זה בכמה וכמה הדרנים. ובכלל באותה תקופה [[הרבי]] אמר עשרות שיחות בנוגע ל[[תלמוד בבלי]] ו[[תלמוד ירושלמי]].

תפריט ניווט