פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הרחבה, עריכה
ע"פ מה שמסופר בכתבי ה[[רמב"ם]] ובספרי הנביאים והכתובים כשתגיע [[הגאולה]]. עתידים להיות ל[[מלך המשיח]] שמגיע תו"מ לגאול אותנו, נאמרו עליו הרבה '''מידותמעלות''' מיוחדות שייאפיינו מיחדות שיהיו לו. == עניין המעלות ==[[הרמב"ם]]{{הערה|1=הלכות מלכים ומלחמות ומלך המשיח פי"א ה"א}} מדגיש שמהותו של מלך המשיח ועניינו הוא להחזיר את שלימות קיום התורה והמצוות. ובמילא כל המעלות שנאמרו על משלך המשיח אין זה מעניינו ותפקידו העיקרי כאן.ולכן לא הזכיר את המעלה של והריחו ביראת ה', ולכן גם לא מסביר שזה שחכמים הרגו את בן כוזיבא הוא לפי שלא מצאו בו מעלה זו, לפי שאין זה עניינו ולא כך בודקים אותו. אך מ"מ כן יהיו בו כל אלו המעלות המתוארות עליו מצד שאר פעולותיו ותפקידיו שיעשה, וכשי"ת אי"ה.
==המידות==
על מה"מ אומר הרמב"ם שהוא יהי' בעל חכמה יתר משלמה ונביא גדול קרוב למשה רבינו וכן בדברי הנביאים מצינו ריבוי מעלות ש"ושפט בין העמים" וכן "והריחו ביראת ה'" וכהנה רבות. נעבור על כל מעלה ומעלה דבר דבור על אופנו בעזה"י.
*'''חכמה:''' מלך המשיח יהיה בעל [[חכמה]] יותר משלמה{{הערה|1=[[רמב"ם]] הלכות תשובה פ"ט הלכה ב'.}}.
*'''ענווה:''' [[מלך המשיח]] יהיה [[ענווה|עניו]] גדול. זאת למרות שיהיה בתכלית הרוממות, וכמו שכתוב{{הערה|1=ישעיה י"א ב'.}} ונחה עליו רוח ה'. וילמד תורה עם [[האבות]] ומשה רבינו. ולמרות רוממותו ילמד גם עם האנשים הפשוטים
15

עריכות