2,862
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (←נענוע בלימוד: הגהה, קישורים פנימיים) |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
הרבי מוסיף, כי 'נענוע' זה קיים ב[[נשמה]] רק על-ידי התלבשותה ב[[גוף]], כי בהיות למעלה היא היתה בדרגת "עומדים" ורק על-ידי עבודתה נוסף בה מעלת "מהלכים", שהיא מתעלה עוד ועוד [[בלי גבול]]{{הערה|שם=לקוש}}. | הרבי מוסיף, כי 'נענוע' זה קיים ב[[נשמה]] רק על-ידי התלבשותה ב[[גוף]], כי בהיות למעלה היא היתה בדרגת "עומדים" ורק על-ידי עבודתה נוסף בה מעלת "מהלכים", שהיא מתעלה עוד ועוד [[בלי גבול]]{{הערה|שם=לקוש}}. | ||
ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] מיוחדת עם [[תמימים|תלמידי]] [[ישיבת תומכי תמימים 770]] בשנה שקדמה ל[[קבלת הנשיאות]], תבע מהם [[הרבי]] שיהיה ניכר עליהם שהם נבדלים מה[[עולם]], וסיפר: {{ציטוטון|בעת בוא [[הרבי הריי"צ|כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר]] ל[[ארצות הברית]] היו טענות נגדו (לא על עצם הלימוד, כי אם) על העדר הסדר ומשטר על-פי [[הנחות העולם|מנהג העולם]] שבהנהגת הישיבה. זוהי הנהגה פראית ("אַ ווילדע הנהגה") – טענו נגדו – שמפחיתה ומוזילה ("עס מאַכט ביליג") את ערכה של הסביבה כולה. יהודי אחד – [[יראת שמים|ירא שמים]] דוקא – כתב לכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר שהלימוד בישיבה כשלעצמו טוב הוא, שילמדו אפילו עשרים שעות ביממה, אבל הלימוד צ"ל באופן של סדר, ומה צריכים להתנועע ("שאָקלען זיך") ולצעוק בעת הלימוד? ולמה לא יקבעו הסדר הנהוג בעולם שכאשר תלמיד אחד רוצה לשאול שאלה צריך להורות באצבעו תחילה, וכיו"ב. אבל האמת היא, כאמור, שצריך להיות באופן של הבדלה מהעולם, למעלה מהגבלה}}{{הערה|[https://www.lahak.org/templates/lahak/article_cdo/aid/2937048/jewish/-.htm#footnote*a2937048 שיחת ליל [[ב' אייר]] [[תש"י]]].}}. | |||
==נענוע בתפילה== | ==נענוע בתפילה== |
עריכות