1,461
עריכות
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
(לא מקובל כלל להתערב בדפים של משתמשים אחרים, גם אם הדברים (שהרבי אמר!) לא מוצאים חן בעיני מישהו) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:תפלת משה.jpg|ממוזער| תמונת תואר פני הוד כבוד קדושת אדונינו מורינו ורבינו]] | [[קובץ:תפלת משה.jpg|ממוזער| תמונת תואר פני הוד כבוד קדושת אדונינו מורינו ורבינו]] | ||
[[קובץ:כתר דק''כ שנה להולדת כ''ק אדמו''ר.png|ממוזער| מאה ועשרים שנה להולדת כ"ק אדמו"ר]] | [[קובץ:כתר דק''כ שנה להולדת כ''ק אדמו''ר.png|ממוזער| מאה ועשרים שנה להולדת כ"ק אדמו"ר]] | ||
== "מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד" == | |||
"ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... | |||
כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו '''- הכוונה לספר [[יחי המלך (ספר)|יחי המלך]] של [[שד"ב וולפא]] -''' , או ניגונים וכו' '''- הכוונה לניגון "[[חיילי אדונינו]]" -''' , גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! | |||
רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! '''אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!''' שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... | |||
'''ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא...''' שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..." | |||
''- משיחת כ"ק אדמו"ר ש"פ בראשית ה'תשמ"ה | |||
'' | |||
== "הם קורעים ממני חתיכת בשר" == | |||
בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא רבנו לר' [[טוביה פלס]] לחדרו הק'. | |||
באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא: | |||
'''"הם קורעים ממני חתיכת בשר".''' | |||
''- מפי הרה"ת ר' טובי' פלס ע"ה | |||
== "כפשוט מופרך לגמרי" == | |||
בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את רבנו האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח. | |||
מענה הרבי היה: | |||
'''"כפשוט מופרך לגמרי." | |||
''- יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א | |||
[[קובץ:הגהה - תו''מ.png|ממוזער]] | |||
== "תורת מנחם" == | |||
בפתח-דבר של ספר "תורת מנחם – ליקוטי לוי יצחק" כתבו העורכים ברכת יהי-רצון לביאת המשיח, והוסיפו: | |||
'''"על-ידי משיח צדקנו, "מנחם שמו", שילמד תורה – "תורת מנחם" – את כל בני-ישראל, גילוי פנימיות התורה... ועד ל"תורה חדשה מאתי תצא". | |||
''' | |||
כ"ק אדמו"ר השמיט את המילים "תורת מנחם". | |||
''- ע"פ צילום ההגהה | |||
[[קובץ:הגגה חיי שרה נ''ב.png|ממוזער]] | |||
== "און ווער איז משיח" == | |||
בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר רבנו כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל". | |||
באותה שיחה הבהיר כ"ק אדמו"ר שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד. | |||
המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח". | |||
כ"ק אדמו"ר מחק המילים: '''"מיהו משיח", "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח"'''. | |||
''- ע"פ צילום ההגהה | |||
[[קובץ:אין כל חיוב כלל (EIN COL CHIOV.jpg|ממוזער]] | |||
== "אין כל חיוב '''כלל''' לחפש מיהו המשיח" == | |||
ימים ספורים לפני [[כ"ז אדר ראשון תשנ"ב|ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב]], כתב רבנו [[מענה]] בכתב-יד-קודשו. הדברים ברורים ומדברים בעד עצמם: | |||
'''"אין כל חיוב כלל''' [!!!] '''לחפש מיהו משיח וכו' אבל מ"ע מהת'''' [=מצוות עשה מהתורה]: '''אהבת כאו"א''' [=כל אחד ואחד] '''מישראל, ושלילת המחלוקת וכו' בתכלית – ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל".''' | |||
מילים ספורות אלה מעידות כי רבנו צפה בבירור את תוצאות כל המגמה, של העיסוק בשאלת זהותו של משיח, והזהיר כי תוצאתה תהיה מחלוקת והפך אהבת-ישראל, בשעה ש"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח". |
עריכות