תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 34: שורה 34:
* "שני יוצרים יש בעירנו, אחד יוצר מן המים ואחד יוצר מן הטיט, איזה מהן משובח.. זה שיוצר מן המים". כך הקב"ה שיכול ליצור אדם מן המים, ודאי שיכול להחיות את המתים מהעפר.
* "שני יוצרים יש בעירנו, אחד יוצר מן המים ואחד יוצר מן הטיט, איזה מהן משובח.. זה שיוצר מן המים". כך הקב"ה שיכול ליצור אדם מן המים, ודאי שיכול להחיות את המתים מהעפר.
* "קל וחומר מכלי זכוכית מה כלי זכוכית שנעשים ע"י בנ"א נשברו יש להן תקנה, בשר ודם ש(נעשה) ברוחו של הקב"ה על אחת כמה וכמה"  
* "קל וחומר מכלי זכוכית מה כלי זכוכית שנעשים ע"י בנ"א נשברו יש להן תקנה, בשר ודם ש(נעשה) ברוחו של הקב"ה על אחת כמה וכמה"  
[והרבי{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"ח ע' 247-8 (חוקת ב סעיף י-יא)}} מבאר שיש נפק"מ להלכה בין דוגמאות אלו שאם התחיה באופן שנשאר מגוף הקודם (ו"צר ממנו" גוף חדש) נשאר גם הטומאה שבגוף שמקודם, אבל אם הגוף כמציאות חדשה, אז דינו ככלי זכוכית שנשבר שנטהר מטומאתו שמקודם].
[והרבי{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"ח ע' 247-8 (חוקת ב סעיף י-יא)}} מבאר שיש נפק"מ להלכה בין דוגמאות אלו שאם התחיה באופן שנשאר מגוף הקודם (ו"צר ממנו" גוף חדש) נשאר גם הטומאה שבגוף שמקודם, אבל אם הגוף כמציאות חדשה, אז דינו ככלי זכוכית שנשבר שנטהר מטומאתו שמקודם, ובספר ימות המשיח בהלכה מביא עוד נפק"מ עיי"ש{{הערה|חלק א' סימן נט- סא (עמוד רצ"ה ואילך).}}].
* "משל למה הדבר דומה, למלך בשר ודם שאמר לעבדיו: לכו ובנו לי פלטרין גדולים במקום שאין [[מים]] ועפר, הלכו ובנו אותו, לימים נפלו, אמר להם: חזרו ובנו אותו במקום שיש עפר ומים, אמרו לו: אין אנו יכולין, [[כעס]] עליהם ואמר להן: במקום שאין מים ועפר בניתם, עכשיו שיש מים ועפר על אחת כמה וכמה". כך [[הקב"ה]] שיצר את האדם מטיפה (או את כל העולם מתוהו), ודאי שיכול להחיות את המתים מעפר.
* "משל למה הדבר דומה, למלך בשר ודם שאמר לעבדיו: לכו ובנו לי פלטרין גדולים במקום שאין [[מים]] ועפר, הלכו ובנו אותו, לימים נפלו, אמר להם: חזרו ובנו אותו במקום שיש עפר ומים, אמרו לו: אין אנו יכולין, [[כעס]] עליהם ואמר להן: במקום שאין מים ועפר בניתם, עכשיו שיש מים ועפר על אחת כמה וכמה". כך [[הקב"ה]] שיצר את האדם מטיפה (או את כל העולם מתוהו), ודאי שיכול להחיות את המתים מעפר.


190

עריכות

תפריט ניווט