190
עריכות
שורה 89: | שורה 89: | ||
===גם הגוף יקום=== | ===גם הגוף יקום=== | ||
הפירוש הפשוט ד"כל ישראל יש להם חלק לעוה"ב" הוא נשמות בגופים{{הערה|לקו"ש חי"ח עמו' 235 הע' 58 ועמ' 252 ובלקו"ש חכ"א עמ' 131 הע' 37}} וכן פירשו חלק ממפרשי המשנה{{הערה|עמק המלך | הפירוש הפשוט ד"כל ישראל יש להם חלק לעוה"ב" הוא נשמות בגופים{{הערה|לקו"ש חי"ח עמו' 235 הע' 58 ועמ' 252 ובלקו"ש חכ"א עמ' 131 הע' 37}} וכן פירשו חלק ממפרשי המשנה{{הערה|עמק המלך בתיקוני תשובה ספ"ג, ומקורות הנ"ל בלקוטי שיחות}} הטעם "שנאמר ועמך כולם צדיקים . . מעשי ידי להתפאר" שהכפל "נצר מטעי" ו"מעשי ידי" הוא הנשמה והגוף. | ||
איתא בתנא דבי אליהו "שני דברים קדמו לעולם תורה וישראל ואיני יודע איזה מהם קודם כשהוא אומר "צו את בנ"י" "דבר אל בנ"י" אומר אני ישראל קדמו" שקדימה זו היא בעיקר מעלה היינו שמעלתם של ישראל גדולה יותר ממעלת התורה אבל כדי שמעלתם של שראל תבוא בפועל ובגלוי צ"ל קיום התורה כדאיתא בתדבאריי משל למלך ב"ו שיש לו בנים בתוך ביתו יש לן עבד קן ביניהם שהוא מלמד את בניו דרכים נאים ומעשים טועים כך דברי תורה מכריעין את ישראל לכף וכות מחנכין אותן במצוות ומביאין אותן להי' העולם הבא היינו שע"י התורה באה מעלתם של ישראל בפועל ובגלוי וההסברה בזה מעלתם העיקרית של ישראל בעצם מציאותם שראל וקובייה כולא חדתו | איתא בתנא דבי אליהו "שני דברים קדמו לעולם תורה וישראל ואיני יודע איזה מהם קודם כשהוא אומר "צו את בנ"י" "דבר אל בנ"י" אומר אני ישראל קדמו" שקדימה זו היא בעיקר מעלה היינו שמעלתם של ישראל גדולה יותר ממעלת התורה אבל כדי שמעלתם של שראל תבוא בפועל ובגלוי צ"ל קיום התורה כדאיתא בתדבאריי משל למלך ב"ו שיש לו בנים בתוך ביתו יש לן עבד קן ביניהם שהוא מלמד את בניו דרכים נאים ומעשים טועים כך דברי תורה מכריעין את ישראל לכף וכות מחנכין אותן במצוות ומביאין אותן להי' העולם הבא היינו שע"י התורה באה מעלתם של ישראל בפועל ובגלוי וההסברה בזה מעלתם העיקרית של ישראל בעצם מציאותם שראל וקובייה כולא חדתו |
עריכות