13
עריכות
יצחק בן אמוץ (שיחה | תרומות) (←משל מכח הרצון: עריכה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
יצחק בן אמוץ (שיחה | תרומות) (עריכה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
ומובן ממשל בכוח [[הרצון]] מכוחות הנפש. כל עניינו של הרצון הוא הטיית הנשמה. ונמצא שכל מהותו הוא התפשתות הנשמה לחוץ. וכמו כן בגילוי הרצון מורגש מציאות הנשמה בגלוי ומיד כשמסתלקת הנשמה מאותו רצון אז מיד מתבטל הרצון. מה שאין כן לגבי שאר כוחות הנפש, לדומא מהשכל. גם אחרי הסתלכות הנשמה מהשכל נשאר קיים מה שהשכיל כבר. מה שאין כן בהרצון, שלא נשאר כלום ממנו{{הערה| המשך תרס"ו | ומובן ממשל בכוח [[הרצון]] מכוחות הנפש. כל עניינו של הרצון הוא הטיית הנשמה. ונמצא שכל מהותו הוא התפשתות הנשמה לחוץ. וכמו כן בגילוי הרצון מורגש מציאות הנשמה בגלוי ומיד כשמסתלקת הנשמה מאותו רצון אז מיד מתבטל הרצון. מה שאין כן לגבי שאר כוחות הנפש, לדומא מהשכל. גם אחרי הסתלכות הנשמה מהשכל נשאר קיים מה שהשכיל כבר. מה שאין כן בהרצון, שלא נשאר כלום ממנו{{הערה| המשך תרס"ו | ||
בסוף ד"ה ביום השמיני עצרת וגו' הראשון}}. | בסוף ד"ה ביום השמיני עצרת וגו' הראשון}}. | ||
כמו כן בחסידות מוסבר שבחינת 'מטי ולא מטי' היא השורש הראשון לזמן, מעין השייכות של מקיף הקרוב לעניין הזמן{{הערה|צריך מקור}}. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] |
עריכות