יחודא עילאה ויחודא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הסרת ההפניה לדף יחודא עילאה)
תגית: הסרת הפניה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''יחודא עילאה ותתאה''' הם שמות כלליים לשני אופני התאחדות ה[[עולם (בחסידות)|עולמות]] עם ה[[אלוקות]], ובאים לידי ביטוי ב[[סדר ההשתלשלות]], באופן [[בריאת העולם|התהוות העולמות]], ב[[נפש]] האדם וב[[עבודת השם]].
'''יחודא עילאה ותתאה''' הם שמות כלליים לשני אופני התאחדות ה[[עולם (בחסידות)|עולמות]] עם ה[[אלוקות]], ובאים לידי ביטוי ב[[סדר ההשתלשלות]], באופן [[בריאת העולם|התהוות העולמות]], ב[[נפש]] האדם וב[[עבודת השם]].


יש להעיר שעניין זה מוסבר בחסידות בשני אופנים שונים: לעיתים מוסבר שיחודא עילאה ותתאה הם שני אופני יחוד '''העולמות''' עם אלוקות{{הערה|וראה אודות זה ב[[שער היחוד והאמונה]] (מעיינותיך), עיונים לפרק ז' סעיף ב'.}} אך בערך זה מוסבר רק האופן השני, שהם שני אופני יחוד באלוקות גופא (וראה בפירוט [[כאן בהמשך|יחודא עילאה ותתאה#שני אופני היחוד של זעיר-אנפין ומלכות]]
יש להעיר שעניין זה מוסבר בחסידות בשני אופנים שונים: לעיתים מוסבר שיחודא עילאה ותתאה הם שני אופני יחוד '''העולמות''' עם אלוקות{{הערה|וראה אודות זה ב[[שער היחוד והאמונה]] (מעיינותיך), עיונים לפרק ז' סעיף ב'.}} אך בערך זה מוסבר רק האופן השני, שהם שני אופני יחוד באלוקות גופא (וראה בפירוט [[יחודא עילאה ויחודא תתאה#שני אופני היחוד של זעיר-אנפין ומלכות|כאן בהמשך]]).
==עניינן הכללי==
==עניינן הכללי==
המילה [[יחוד (קבלה)|'יחוד']] מורה על התאחדות שני דברים בצורה  מושלמת. למעלה מקירוב, למעלה מדביקות{{הערה|אף על פי שנפסק להלכה ש"דבק הוי חיבור", כששני דברים דבוקים יחד הם עדיין שני דברים שונים, שכל אחד מהם מוגדר בעניינו  הוא.}}, למעלה מקשר ולמעלה אפילו מהתאחדות. ב'יחוד' שני העניינים הופכים לדבר '''יחיד''' – שאינו ניתן כלל לחלוקה.
המילה [[יחוד (קבלה)|'יחוד']] מורה על התאחדות שני דברים בצורה  מושלמת. למעלה מקירוב, למעלה מדביקות{{הערה|אף על פי שנפסק להלכה ש"דבק הוי חיבור", כששני דברים דבוקים יחד הם עדיין שני דברים שונים, שכל אחד מהם מוגדר בעניינו  הוא.}}, למעלה מקשר ולמעלה אפילו מהתאחדות. ב'יחוד' שני העניינים הופכים לדבר '''יחיד''' – שאינו ניתן כלל לחלוקה.
1,603

עריכות

תפריט ניווט