1,603
עריכות
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) (הסרת ההפניה לדף יחודא עילאה) תגית: הסרת הפניה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''יחודא עילאה ותתאה''' הם שמות כלליים לשני אופני התאחדות ה[[עולם (בחסידות)|עולמות]] עם ה[[אלוקות]], ובאים לידי ביטוי ב[[סדר ההשתלשלות]], באופן [[בריאת העולם|התהוות העולמות]], ב[[נפש]] האדם וב[[עבודת השם]]. | '''יחודא עילאה ותתאה''' הם שמות כלליים לשני אופני התאחדות ה[[עולם (בחסידות)|עולמות]] עם ה[[אלוקות]], ובאים לידי ביטוי ב[[סדר ההשתלשלות]], באופן [[בריאת העולם|התהוות העולמות]], ב[[נפש]] האדם וב[[עבודת השם]]. | ||
יש להעיר שעניין זה מוסבר בחסידות בשני אופנים שונים: לעיתים מוסבר שיחודא עילאה ותתאה הם שני אופני יחוד '''העולמות''' עם אלוקות{{הערה|וראה אודות זה ב[[שער היחוד והאמונה]] (מעיינותיך), עיונים לפרק ז' סעיף ב'.}} אך בערך זה מוסבר רק האופן השני, שהם שני אופני יחוד באלוקות גופא (וראה בפירוט [[ | יש להעיר שעניין זה מוסבר בחסידות בשני אופנים שונים: לעיתים מוסבר שיחודא עילאה ותתאה הם שני אופני יחוד '''העולמות''' עם אלוקות{{הערה|וראה אודות זה ב[[שער היחוד והאמונה]] (מעיינותיך), עיונים לפרק ז' סעיף ב'.}} אך בערך זה מוסבר רק האופן השני, שהם שני אופני יחוד באלוקות גופא (וראה בפירוט [[יחודא עילאה ויחודא תתאה#שני אופני היחוד של זעיר-אנפין ומלכות|כאן בהמשך]]). | ||
==עניינן הכללי== | ==עניינן הכללי== | ||
המילה [[יחוד (קבלה)|'יחוד']] מורה על התאחדות שני דברים בצורה מושלמת. למעלה מקירוב, למעלה מדביקות{{הערה|אף על פי שנפסק להלכה ש"דבק הוי חיבור", כששני דברים דבוקים יחד הם עדיין שני דברים שונים, שכל אחד מהם מוגדר בעניינו הוא.}}, למעלה מקשר ולמעלה אפילו מהתאחדות. ב'יחוד' שני העניינים הופכים לדבר '''יחיד''' – שאינו ניתן כלל לחלוקה. | המילה [[יחוד (קבלה)|'יחוד']] מורה על התאחדות שני דברים בצורה מושלמת. למעלה מקירוב, למעלה מדביקות{{הערה|אף על פי שנפסק להלכה ש"דבק הוי חיבור", כששני דברים דבוקים יחד הם עדיין שני דברים שונים, שכל אחד מהם מוגדר בעניינו הוא.}}, למעלה מקשר ולמעלה אפילו מהתאחדות. ב'יחוד' שני העניינים הופכים לדבר '''יחיד''' – שאינו ניתן כלל לחלוקה. |
עריכות