שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 490 בתים ,  01:41, 31 באוגוסט 2023
==ביאורים בתורת החסידות==
"אדון עולם" - בגימטריא "[[אין סוף]]"{{הערה|השל"ה בסידורו (שער השמים), ע"פ פרדס שער עצמות וכלים פ"ה. אלי' רבא סמ"ו סקט"ו, ממטה משה סל"א בשם גאונים. הריעב"ץ בסידורו (בית יעקב).}}, שהוא בחינת ה[[רצון העליון]] לפני שנברא העולם, שהוא אין סוף. הוא מופיע ברמז לומר, שבעולם הזה ה'אין סוף' הוא בהעלם.
[[אדמו"ר הריי"צ]]{{הערה|1=במאמר ד"ה זה דשנת "אדון עולם" [[תש"ג]] - נדפס בספר המאמרים תש"ג ע' 10 ואילך.}} מקשה, כיצד שייך לומר כי [[הקב"ה]] מלך בטרם בריאת הנבראים, הרי זה היפך הכלל ש[[אין מלך בלא עם]]{{הערה|1=[[לקוטי תורה]] במדבר ו, ב. נצבים מד, ד.}}.
הריי"צ מבאר ומתרץ, ומבאר זאת על פי מאמרו של [[השל"ה]] בענין גודל השבח דאדון של אדון עולם, שאדון עולם בגימטריא אין סוף, דענין אין שמהות האין סוף הוא דרגא הכי נעלית באלקות, ויתירה מזו שהוא למעלה מענין הדרגות, דאמיתית ענין שאמיתת המהות של [[אין סוף]] הוא ב[[עצמותו]] יתברך{{הערה|המשך תרס"ו ע' קסז ואילך. ס"ע קעב. ובכ"מ.}}. על פי זה מבואר ענין מדוע אומרים "אדון עולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא. ", מכיון שאדון עולם הוא הבחינה דאין סוף, מובן דענין ש"אדון עולם אשר מלך כו' " הוא בחינת ה[[מלכות]] כמו שמושרשת כביכול ב[[עצמות]]ו בעצמותו יתברך - אמיתיות אמיתית ענין אין סוף, ומכיון ש[[עצמותו]] שעצמותו יתברך הוא כל יכול, שייך שיהיה מלך גם בלא עם, בטרם כל יצור נברא{{הערה|ראה [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3140001#footnoteRef6a3140001 מאמר ד"ה "אדון עולם" ראש השנה תשמ"ג].}}.
"ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא" - מבאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: קטע זה נאמר על הגילוים ד[[ימות המשיח|לעתיד לבוא]] שיאיר בחינת ה[[עצמות ומהות|עצמות]] ד[[אור אין סוף]] כמו שהוא מרומם לבדו. והעולמות לא יהיו במציאות דבר בפני עצמם כי אם יהיה הכל [[אלקות]] ובפרט ב[[נשמה|נשמות]] ישראל שיהיו בבחינת ונחיה לפניו כו'.
10,393

עריכות

תפריט ניווט