23,743
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "'''עיבור ולידת הנשמה''' הוא תהליך התפתחות הנשמה, הדומה לתהליך עיבור ולידת תינוק. ==ההבדל בי...") |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) (←הלידה) |
||
שורה 27: | שורה 27: | ||
===הלידה=== | ===הלידה=== | ||
הנה התבאר למעלה שהנשמה איננה "נברא", וגם כשיורדת לעולמות ועד לגוף הגשמי היא נשארת במציאותה ה"אלוקית". ומכיון שאלוקות ועולמות אינם בערך כלל זה לזה, כדי שיתאפשר חיבור זה (שנשמה אלוקית תוכל לרדת לעולמות ולגוף ולהשאר במציאותה) יש "לבקוע את המסך" ע"י התערבות של כח עליון - "רוח קדים" מקדמונו של עולם, שתחבר את ההופכים. ועניין זה שייך דוקא לשביעי של פסח, כי אז היו '''שני''' עניינים{{הערה|שמו"ר כא ו'}}: בתחילה ברח הים ונראתה היבשה ורק '''אחר כך''' הרים משה את ידו ובקע אותו. והיינו, כי לצורך לידת הנשמות לא מספיק הסרת ההעלם (שזה היה גם בבריאת העולם "יקוו המים למקום אחד"{{הערה|בראשית א' ט'.}}), אלא צריך גם לבקוע את המסך כדי שהאורות דאצילות יוכלו להתגלות כמות שהם בעולמות (בריאה, יצירה ועשיה) {{הערה|מאמרים תרס"ד עמ' קפו-קפז.}}. | הנה התבאר למעלה שהנשמה איננה "נברא", וגם כשיורדת לעולמות ועד לגוף הגשמי היא נשארת במציאותה ה"אלוקית". ומכיון שאלוקות ועולמות אינם בערך כלל זה לזה, כדי שיתאפשר חיבור זה (שנשמה אלוקית תוכל לרדת לעולמות ולגוף ולהשאר במציאותה) יש "לבקוע את המסך" ע"י התערבות של כח עליון - "רוח קדים" מקדמונו של עולם, שתחבר את ההופכים. ועניין זה שייך דוקא לשביעי של פסח, כי אז היו '''שני''' עניינים{{הערה|שמו"ר כא ו'}}: בתחילה ברח הים ונראתה היבשה ורק '''אחר כך''' הרים משה את ידו ובקע אותו. והיינו, כי לצורך לידת הנשמות לא מספיק הסרת ההעלם (שזה היה גם בבריאת העולם "יקוו המים למקום אחד"{{הערה|בראשית א' ט'.}}), אלא צריך גם לבקוע את המסך כדי שהאורות דאצילות יוכלו להתגלות כמות שהם בעולמות (בריאה, יצירה ועשיה) {{הערה|מאמרים תרס"ד עמ' קפו-קפז.}}. | ||
{{לידה}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]] | [[קטגוריה:מושגים בחסידות]] | ||
[[קטגוריה:תורת הקבלה]] | [[קטגוריה:תורת הקבלה]] | ||
[[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]] | [[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]] |