9,454
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) (הסרת קישורים עודפים) |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. ידוע הסיפור עם ה[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה על שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכאשר יהודי בן 99 מחליט [[ברית מילה|למול]] את עצמו - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה אלינו? | צריך ללמוד את ההוראה אלינו מ: [[פרשת וירא]], [[ח"י חשון]] ו[[כ' חשון]]. ידוע הסיפור עם ה[[אדמו"ר הרש"ב]] שבכה על שלא ראה את ה' כ[[אברהם אבינו]], וענה לו ה[[הצמח צדק|צמח צדק]] שכאשר יהודי בן 99 מחליט [[ברית מילה|למול]] את עצמו - מגיע לו שה' יתגלה אליו. ומהי ההוראה מזה אלינו? | ||
בגילוי שהיה בעקבות המילה 2 קצוות: [[גילוי]] נעלה ביותר; ולאידך, גילוי שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, | בגילוי שהיה בעקבות המילה 2 קצוות: [[גילוי]] נעלה ביותר; ולאידך, גילוי שחדר ב[[פנימיות]]. וזו מעלת מצות [[ברית מילה|מילה]] - שהיא מצוה גדולה, שחודרת ב[[גוף]] ה[[גשמי]]. וזאת כי [[רצון|נתאווה]] [[הקב"ה]] ל[[דירה בתחתונים]], ולכן דוקא בהמשכה הכי בתחתונים, מתגלית הדרגא הכי נעלית ב[[אלוקות]]. הענין של "וירא"{{הערה|הגילוי הכי נעלה, שחודר הכי למטה.}} קיים אצל כל [[יהודי]]: בכל יהודי ישנו ענין המילה, שאז נכנסת בו [[נפש אלוקית]] נעלית החודרת בגוף הגשמי. ולכן, כבר אצל [[ילד]] יהודי רואים בגלוי את ה[[נשמה]] המתבטאת בפועל בחייו, בגופו, [[בית]]ו, וחלקו ב[[עולם]]. | ||
וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון. | וזוהי '''ההוראה מהסיפור''': המציאות של "וירא" קיימת '''אצל כל יהודי''', והרבי הרש"ב בכה כי רצה לראות זאת בהתגלות; תשובת הצמח צדק מדברת על העבודה הנדרשת, של ידה יכולים לקבל גם את ההתגלות. וזו ההוראה מ"וירא" אלינו: לכל יהודי ישנה מציאות של "וירא", נשמתו. בזכותה הוא מתעורר ומשתוקק לראות זאת בהתגלות; ועובד להחדיר אלוקות בעצמו ובעולם. וזוהי משמעות התאריך ח"י מרחשון, החדרת החיות האלקית - ח"י, בעניני העולם - מרחשון. |
עריכות