מינוי מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 21: שורה 21:


בנוסף לעצם המצווה של מינוי המלך, מזכיר רבינו-בחיי בפירושו על
בנוסף לעצם המצווה של מינוי המלך, מזכיר רבינו-בחיי בפירושו על
התורה את הכלל "[[אין מלך בלא עם]]". מבחינה מציאותית, המלך לעולם לא
התורה{{הבהרה|איפה ברבנו בחיי?}} את הכלל "[[אין מלך בלא עם]]". מבחינה מציאותית, המלך לעולם לא
יוכל להיות מלך אם לא יהיה עם שמקבל אותו.  
יוכל להיות מלך אם לא יהיה עם שמקבל אותו.  


שורה 28: שורה 28:
כאשר העם מקבל את מלכותו של המלך.
כאשר העם מקבל את מלכותו של המלך.


עניין זה של כח העם בהכתרת המלך אנו מוצאים גם בדבריו של [[הרבי]]:
עניין זה של כח העם בהכתרת המלך אנו מוצאים גם בדבריו של [[הרבי]]{{דרוש מקור}}:


"מציאותו של המלך תלויה בהעם, "[[אין מלך בלא עם]]", כלומר, אף על פי שנקראים
"מציאותו של המלך תלויה בהעם, "[[אין מלך בלא עם]]", כלומר, אף על פי שנקראים
שורה 46: שורה 46:
הפנימית והעמוקה שבנשמה, זהו קשר על-מודע שקיים אצל כל יהודי בכל
הפנימית והעמוקה שבנשמה, זהו קשר על-מודע שקיים אצל כל יהודי בכל
מצב, בין גדול בין קטן, בין [[צדיק]] ובין שאינו.
מצב, בין גדול בין קטן, בין [[צדיק]] ובין שאינו.
ומכך נגיע למסקנה:
"בכחו וביכלתו דכל אחד ואחד מישראל לפעול העניין ד"[[יחי המלך]]".
עניין נוסף: אצל מלך המשיח מדובר על יותר מאשר מלכות וחיים, כשהעם
מקבלים אותו עליהם הם מסייעים לו בדבר החשוב באמת, למלאת את
תפקידו לגאול את ישראל. וכפי שמופיע ב[[שיחה]] אחרת בהקשר לכך:
"הדבר היחיד שנשאר עכשיו ב[[עבודת השליחות]] הוא: לקבל פני משיח צדקנו בפועל
ממש, כדי שיוכל לקיים את שליחותו בפועל ולהוציא את כל ישראל מהגלות".
בנוסף לכל זאת, עבורנו מלך המשיח מבטא את שיא ה[[ביטול]] לה' יתברך,
ומלכותו היא שלימות מלכות ה' בעולם.


==ראו גם==
==ראו גם==
4,291

עריכות

תפריט ניווט